Tipps om lämpliga Crenicichlor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • November 2006
    • 1055

    Tipps om lämpliga Crenicichlor

    Som skulle funka i ett 540 tillsammans med Geophagus sp "Tapajos Orange head" och eventuellt Altum skalare



    MVH

    Kristofer
    MVH

    Kristofer
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #2
    hej, jag vet inte om jag skulle råda dig med detta, fick nyss göra mig av med mina orange pike /xingu 1 då de hade ihjäl 1 jordätare om dagen. o då var xinguna ca 12cm. jordätaren hade nästan helt avbiten stjärtfena, samt huggmärken över hela kroppen. de var lite mer aggro än va jag trodde de skulle vara. skulle kanske vara om du hittar nån mindre.

    Kommentar

    • Crenicichla
      Användare
      • November 2006
      • 1055

      #3
      Ursprungligen postat av Johan
      hej, jag vet inte om jag skulle råda dig med detta, fick nyss göra mig av med mina orange pike /xingu 1 då de hade ihjäl 1 jordätare om dagen. o då var xinguna ca 12cm. jordätaren hade nästan helt avbiten stjärtfena, samt huggmärken över hela kroppen. de var lite mer aggro än va jag trodde de skulle vara. skulle kanske vara om du hittar nån mindre.
      Fy vad surt, de låter inte som någon rolig erfarenhet.
      Idén kom från att jag var p+å Universeum i GBG i helgen och lade märket till att de hade jordätare, altum och en Crenicichla art i samma "kar" jag tror att det var menezezi som de hade och den blir inte fullt så stor som xingu.
      Saxtilis grupen har jag hört skall vara "snällare" vet bara inte vilka Crenicichla som tillhör Saxtilis

      //Kristofer
      MVH

      Kristofer

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

        #4
        mitt kar är ett 720 med mycket rötter o valisernia, för mig funkade det inte som sagt , men sånt kan ju oxå variera, men se om du hittar nån snäll ev lite mindre.

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #5
          Ursprungligen postat av Johan
          hej, jag vet inte om jag skulle råda dig med detta, fick nyss göra mig av med mina orange pike /xingu 1 då de hade ihjäl 1 jordätare om dagen. o då var xinguna ca 12cm. jordätaren hade nästan helt avbiten stjärtfena, samt huggmärken över hela kroppen. de var lite mer aggro än va jag trodde de skulle vara. skulle kanske vara om du hittar nån mindre.

          de är rätt glupska....eller hur Johan

          de hets äter ju ...... sen tävlar de om vem som kan svälja mest snabbast......

          Men det finns ju en dvärg crenicicla som skulle passa som handsken blir väl ca 8-10 cm eller nåt, jag hade mina med scalarer och en del malar och det funkade.
          Senast redigerad av cichlids4fun; 30 January 2007, 06:44.
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Johan
            Användare
            • August 2002
            • 3029

            #6
            kanske beror på att jordätarna o dem är på samma nivå, scalarerna är ju lite högre upp så de kanske får vara ifred. kul att de fortfarande äter som monster.

            Kommentar

            • Crenicichla
              Användare
              • November 2006
              • 1055

              #7
              Ursprungligen postat av cichlids4fun
              de är rätt glupska....eller hur Johan

              de hets äter ju ...... sen tävlar de om vem som kan svälja mest snabbast......

              Men det finns ju en dvärg crenicicla som skulle passa som handsken blir väl ca 8-10 cm eller nåt, jag hade mina med scalarer och en del malar och det funkade.

              Hehe ok en dvärg crenicichla säger du... Du har möjligtvis inget namn på den? blir lite jobbigt att hitta en av alla dvärgvarianter som inte är så arg av sig
              MVH

              Kristofer

              Kommentar

              Arbetssätt...