vem är sveriges bästa odlare.
Kollaps
X
-
-
Att låta leka Mbunas i en hink är lika svårt som att låta neontetror leka av sig i en kaffekopp (som H.Pinter gjort)
Nu fanns det inte kaffekoppar stora nog passande till mbunalek, så en hink fick duga!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
varför den tror bäst.. det finns många där som egna sitt odling för sitt akvariefiskar där är duktigt oxå det.. jag ser kent i nol har inte bra fått den ps.sp.acei "marygold" han köpt den av mig där hur skillnad.. det har många duktigt den annan oxåå så behöver man inte berätta sitt.. jag har egna oxåå många odling mitt fiskar för malawiciklider där hemma här men den är kul ha hobby.. den behöver man ha bra sitt många akvarium så resver där hemma så den och behöver har plats nån den sitt hemma.. den är samma den många finns duktigt där hemma odling.. ingen spela roll..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Hej!
Hej!
Om vi nu ska tala om bra odlare så har jag en akvariebekant som odlat mellan 300-400 olika arter han har dessutom elitmärket på två arter dvs han är ensam i världen att ha fått förstagångslek på dom/Ann-MariKommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Den bästa odlaren som finns måste vara den som tänker på att dessa individer får ett värdigt liv med rätt mat och en trevlig miljö,
då känns inte antalet eller mängd eller antalet arter viktigt
även borde dom som har minst dödsfall, vara duktiga
vilken skittrådjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
cf.akvarielagret detta är de klokaste raderna som skrivits i denna tråd. /AndersMvh Anders
-
Den bästa odlaren som finns måste vara den som tänker på att dessa individer får ett värdigt liv med rätt mat och en trevlig miljö,
vilken skittråd
Mycket visa ordMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
vilken skittråd
Men du lever tydligen inte som du försöker att lära ut.
Den kommentaren (vilken skittråd), det hör inte hemma i detta forumet, om vi nu ska hålla så god stämning.
Nej låt dom som vill skriva i tråden göra det utan kommentaren från andra som tror att dom vet bättre.JanneSenast redigerad av malawijanne; 08 October 2008, 20:55.Kommentar
-
Kommentar
-
Som sagt tidigare, den ende odlaren (förutom en kompis som höll på för sisådär 15 år sedan) jag har stött på är Kent i Nol - och om det intresserar någon var han full av beundran över Malawijannes bestånd och säger att han aldrig någonsin (honom själv inkluderat) har sett så fin odlad Malawi som hos Malawijanne.
Nu känner inte jag till Jannes odlingar och mig veterligen har jag inte stött på hans alster någonstans - men om Kent var imponerad så säger det mig att det måste varit något alldeles speciellt.Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.Kommentar
Kommentar