Ursprungligen postat av Bright_Blue
vem är sveriges bästa odlare.
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Det finns odlare som säkert inte är med i någon förening men som är mycket duktiga,det är inte alls säkert att dom bästa odlarna finns i föreningslivet,Mvh Ann-MariKommentar
-
Ursprungligen postat av HazelCRUsch, vilken tråkig verklighetsberättelse. Jag blir riktigt deppig över hur allt fungerar. BLÄ!
Tysk och Thailandsk TV intervjuade inte bara honom utan aven personalen pa Akvariehobby dar fiskarna kopts.
Nilsson GE (1996) Brain and body oxygen requirements of Gnathonemus petersii, a fish with an exceptionally large brain. JOURNAL OF EXPERIMENTAL BIOLOGY 199: 603-607.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hej!
Hej!
Det är så himla svårt och säga vem som är bäst,det beror på vilka fiskar det handar om,svårighetsgrad etc etc det är inte lätt och säga vem,man jag vill ändå slå några slag för dom namn jag nu skriver,Robban I Spånga Af har dolat över 180 oliak arter,Janne Wester Killiexpert på Södemalmas akvarieaffär,Sven Fornbäck först i Världen med odling av Altumscalar,det finns flera i Bollis som skulle platsa bra,det är en så svår fråga du ställer Ola men dom nyss nämda namnen är grymt bra,jo ett namn till vill jag nämna Tyrone Lundsttröm om har ett jätteväxthus fullt med akvarier/Ann-MariKommentar
-
-
Hej!
Det är så himla svårt och säga vem som är bäst,det beror på vilka fiskar det handar om,svårighetsgrad etc etc det är inte lätt och säga vem,man jag vill ändå slå några slag för dom namn jag nu skriver,Robban I Spånga Af har dolat över 180 oliak arter,Janne Wester Killiexpert på Södemalmas akvarieaffär,Sven Fornbäck först i Världen med odling av Altumscalar,det finns flera i Bollis som skulle platsa bra,det är en så svår fråga du ställer Ola men dom nyss nämda namnen är grymt bra,jo ett namn till vill jag nämna Tyrone Lundsttröm om har ett jätteväxthus fullt med akvarier/Ann-Mari
Ni tror att Stockholm är minst 90%av Sverige, nej åk några mil ifrån Stockholm så lär ni se att det finns duktiga odlare.JanneKommentar
-
Hej!
Hej!
Du malwaijanne för det första är jag inte stockholmare för det andra kan det finnas helt okända männsikor i vårt avlånga land som är oerhört duktiga akvarister men som aldrig satt sin fot i en akvarieförening och inte ens umgåtts med akvaristrer och som kanske odlat fiskar som är helt omöjliga,det vet vi inget om,sen har stockholm grymt bra akvarister jag bor ju själv där/Ann-MariKommentar
-
En av dom bästa när det gäller troffar e enligt mig Pelle i Tomellila.. Tycker att mängden yngel/grupp han drar fram talar sitt tydliga språkPetrochromis is da shit8)8)Kommentar
-
Hej!
hej!
Det är oerhört svårt och säga vem som är bäst,det finns odlare som odlar malawi mycket bra, det finns dom som lyckas med Tanganyika mycket bra,dom som lycklas med fjärilar etc,ja listan kan göras hur lång som helst,den fullkommliga odlaren finns inte tror jag/Ann-MariKommentar
-
Och dom som inte lyckas med diskus!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Lasse från Forsa borde vara nummer 1,
Han har odlat malawi , tanganyika, tetror, malar. håller även på med saltvatten.Han är grym, men även anonym.Kommentar
-
Hej!
Hej!
Rent vatten det är många som borde vara nr1 det är så svårt och säga vem som är bäst/Ann-MariKommentar
-
-
Hej!
Hej!
Det finns många duktiga akvarister rent vatten jag känner flera bla i Bollis som är grymt duktiga ta ex Elisabeh Hallberg få har den kunskapen som hon har inom sitt område, att bli en kompetent akvarist som kan odla nästan vad som helst rent vatten är en livslång utveckling vissa är bra på malawi vissa på Tanganyika vissa på killis etc man kan inte säga att den är bäst av alla,många har specialkunskaper inom sitt område,jag vill gärna slå ett slag för den klubb jag själv är med i nämligen Bollis,Heiko Bleher mannen bakom "Blehers diskus"skänkte ett ex av sin bok till Bollis med rader han skrivit innaför pärmen där säger han att Bollis har hög internationell klass med många duktiga odlare inom sitt gebit,därmed menar jag inte att klubben skulle ha landets bäste odlare men dom har många bra odlare,så att hitta den som är "Bäst" tror jag är nästintill omöjligt/Ann-MariKommentar
-
tänk så här
alla Göteborgare är som Janne.......huedamigjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
Kommentar