vem är sveriges bästa odlare.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • palleh
    • December 2006
    • 704

Ursprungligen postat av Bright_Blue
    Ja det vore ngt Jonne, har tänkt tanken många ggr. Frågan är om det finns utbud för det i Kalmar. Sedan gäller det ju att få tag i en lokal med humana priser som ligger hyffsat centralt.
    Räkna in mej som kund då
    http://picasaweb.google.com/palleph

Nya bilder laddas upp hela tiden

Mvh Patrik

Kampfisk!

Kommentar

• Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

Ursprungligen postat av annmari
      Hej!
      Det finns odlare som säkert inte är med i någon förening men som är mycket duktiga,det är inte alls säkert att dom bästa odlarna finns i föreningslivet,Mvh Ann-Mari
      Nej det är sant, många bra odlare har knappt skrivit ett inlägg här eller någon annan akvarierelaterad sida mycket är nog för att de är för upptagna med sin odling eller inte vill dela med sig av hur man odlar allt.

Kommentar

• Ola Svensson
        • April 2002
        • 14633

Ursprungligen postat av HazelCR
        Usch, vilken tråkig verklighetsberättelse. Jag blir riktigt deppig över hur allt fungerar. BLÄ!
        En kollega till mig forskar pa fiskhjarnor och han visar i en artikel visar han att elefantfisken har storre hjarna i forhallande till sin kroppsvikt an manniskor och att de ar det djuret som anvander storst andel av sin totala enerigi till att forsorja sin hjarna. Detta blev publicerat i en relativt lagt rankad tidskrift.

Tysk och Thailandsk TV intervjuade inte bara honom utan aven personalen pa Akvariehobby dar fiskarna kopts.

Nilsson GE (1996) Brain and body oxygen requirements of Gnathonemus petersii, a fish with an exceptionally large brain. JOURNAL OF EXPERIMENTAL BIOLOGY 199: 603-607.
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Det är så himla svårt och säga vem som är bäst,det beror på vilka fiskar det handar om,svårighetsgrad etc etc det är inte lätt och säga vem,man jag vill ändå slå några slag för dom namn jag nu skriver,Robban I Spånga Af har dolat över 180 oliak arter,Janne Wester Killiexpert på Södemalmas akvarieaffär,Sven Fornbäck först i Världen med odling av Altumscalar,det finns flera i Bollis som skulle platsa bra,det är en så svår fråga du ställer Ola men dom nyss nämda namnen är grymt bra,jo ett namn till vill jag nämna Tyrone Lundsttröm om har ett jätteväxthus fullt med akvarier/Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
            Ursäkta all felstavning/Ann-Mari

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3216

Ursprungligen postat av annmari
              Hej!
              Det är så himla svårt och säga vem som är bäst,det beror på vilka fiskar det handar om,svårighetsgrad etc etc det är inte lätt och säga vem,man jag vill ändå slå några slag för dom namn jag nu skriver,Robban I Spånga Af har dolat över 180 oliak arter,Janne Wester Killiexpert på Södemalmas akvarieaffär,Sven Fornbäck först i Världen med odling av Altumscalar,det finns flera i Bollis som skulle platsa bra,det är en så svår fråga du ställer Ola men dom nyss nämda namnen är grymt bra,jo ett namn till vill jag nämna Tyrone Lundsttröm om har ett jätteväxthus fullt med akvarier/Ann-Mari
              Ja ni stockholmare lever i en liten värld.
              Ni tror att Stockholm är minst 90%av Sverige, nej åk några mil ifrån Stockholm så lär ni se att det finns duktiga odlare.Janne

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Du malwaijanne för det första är jag inte stockholmare för det andra kan det finnas helt okända männsikor i vårt avlånga land som är oerhört duktiga akvarister men som aldrig satt sin fot i en akvarieförening och inte ens umgåtts med akvaristrer och som kanske odlat fiskar som är helt omöjliga,det vet vi inget om,sen har stockholm grymt bra akvarister jag bor ju själv där/Ann-Mari

Kommentar

• Oden70
                  Användare
                  • January 2007
                  • 869

En av dom bästa när det gäller troffar e enligt mig Pelle i Tomellila.. Tycker att mängden yngel/grupp han drar fram talar sitt tydliga språk
                  Petrochromis is da shit8)8)

Kommentar

• Gäst

Hej!

hej!
                    Det är oerhört svårt och säga vem som är bäst,det finns odlare som odlar malawi mycket bra, det finns dom som lyckas med Tanganyika mycket bra,dom som lycklas med fjärilar etc,ja listan kan göras hur lång som helst,den fullkommliga odlaren finns inte tror jag/Ann-Mari

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9104

Och dom som inte lyckas med diskus!
                      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• rent vatten
                        Användare
                        • November 2005
                        • 530

Lasse från Forsa borde vara nummer 1,
                        Han har odlat malawi , tanganyika, tetror, malar. håller även på med saltvatten.Han är grym, men även anonym.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                          Rent vatten det är många som borde vara nr1 det är så svårt och säga vem som är bäst/Ann-Mari

Kommentar

• rent vatten
                            Användare
                            • November 2005
                            • 530

Men det är inte många som är så mångsidig som Lasse.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                              Det finns många duktiga akvarister rent vatten jag känner flera bla i Bollis som är grymt duktiga ta ex Elisabeh Hallberg få har den kunskapen som hon har inom sitt område, att bli en kompetent akvarist som kan odla nästan vad som helst rent vatten är en livslång utveckling vissa är bra på malawi vissa på Tanganyika vissa på killis etc man kan inte säga att den är bäst av alla,många har specialkunskaper inom sitt område,jag vill gärna slå ett slag för den klubb jag själv är med i nämligen Bollis,Heiko Bleher mannen bakom "Blehers diskus"skänkte ett ex av sin bok till Bollis med rader han skrivit innaför pärmen där säger han att Bollis har hög internationell klass med många duktiga odlare inom sitt gebit,därmed menar jag inte att klubben skulle ha landets bäste odlare men dom har många bra odlare,så att hitta den som är "Bäst" tror jag är nästintill omöjligt/Ann-Mari

Kommentar

• cf.akvarielagret
                                Användare
                                • April 2002
                                • 5028

Ursprungligen postat av malawijanne
                                Ja ni stockholmare lever i en liten värld.
                                Ni tror att Stockholm är minst 90%av Sverige, nej åk några mil ifrån Stockholm så lär ni se att det finns duktiga odlare.Janne
                                Du får skillja på Annmari och se det som hur alla Stockholmare är
                                tänk så här
                                alla Göteborgare är som Janne.......huedamig
                                jag är Ateist
                                men Gud talade till mig
                                Gud är stor
                                jag frågade hur stor ? inget svar
                                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

Arbetssätt...