Ursprungligen postat av jarinen
vem är sveriges bästa odlare.
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Luttmjo men de gäller ju generellt all fisk, "missbildningar" får de ju oftast av dåligt vatten och foder, har sett en del hypancistrus ungdjur med konstiga nospartier och det är pga slarv med vattnet mm
Mvh JariKommentar
-
Hej!
Hej!
Jarinen mina diskus är mycket fina kvalitetsdjur dom kommer från en kvalitetsodlare som verkligen vet vad han vill med odling han är välkänd på forumet amazondiscus,Mvh Ann-MariKommentar
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Jarinen mina diskus är mycket fina kvalitetsdjur dom kommer från en kvalitetsodlare som verkligen vet vad han vill med odling han är välkänd på forumet amazondiscus,Mvh Ann-Mari
Mvh JariKommentar
-
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenHåller inte med dig riktigt där, diskus skiljer sig rätt markant från andra ciklider vad gäller matsmältningssystem, de äter som insekter men måste göra detta ofta samtidigt som de har högre krav på vattenkvalite än de flesta andra ciklider, dessa 2 faktorer talar ju emot varann, att mata mycket och att hålla ett bra vatten. De flesta vanliga CA ciklider ex. är ju bara o dra opp rätt och slätt i jämförelse, får de fylla buken ett par ggr om dan o du sköter vattenbytena så är det klart. Med CA är det ju andra faktorer som komplicerar, aggression, storlek på fisk o stora baljor.
Mvh Jari
ja diskus må vara känsligare och som jag skrev tidigare man väljer själv svårighetsgrad, men jag står fortfarande fast vid att foder och vattenkvalité gäller alla fiskar generellt om man vill få fram fina djur då.
men L-malar ställer ännu mer eller liknande krav på vattenkvalitén (hehe vadå sandlåde nivå)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Lutttyckte va det jag skrev fast lite kortfattat men hypancistrus är ingen ciklid....
ja diskus må vara känsligare och som jag skrev tidigare man väljer själv svårighetsgrad, men jag står fortfarande fast vid att foder och vattenkvalité gäller alla fiskar generellt om man vill få fram fina djur då.
men L-malar ställer ännu mer eller liknande krav på vattenkvalitén (hehe vadå sandlåde nivå)
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av jarinenjag kliver ur "sandlådan" tack .
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayAha ska du börja med malawi, kul =)=)
Mvh JariKommentar
-
ja nu har jag läst inläggen, så har sett ett namn som har figurerat i en del inlägg, det är kent i nol, tyärr så har jag inte sett hasse i simrishamn, som jag tycker är ett strå vassare, när det gäller att odla och dra upp mtv i säljbar storlek.
sedan har det figurerat troffemicke, leif, lasse, men jag tror fortfarande att det står mellan hasse och kent.'
sedan så fort man börjar pratar odlare då kommer det alltid upp en massa odlare som odlar malar, discus, ungfödare plus en diverse sällskapsfisk som jag tycker är ointressant i denna tråden. min frågan var vem tycker ni är den bästa odlaren inom malawi tanganyika och viktoriaciklider.
men som jag ser det är det mellan kent och hasse det står.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneja nu har jag läst inläggen, så har sett ett namn som har figurerat i en del inlägg, det är kent i nol, tyärr så har jag inte sett hasse i simrishamn, som jag tycker är ett strå vassare, när det gäller att odla och dra upp mtv i säljbar storlek.
sedan har det figurerat troffemicke, leif, lasse, men jag tror fortfarande att det står mellan hasse och kent.'
sedan så fort man börjar pratar odlare då kommer det alltid upp en massa odlare som odlar malar, discus, ungfödare plus en diverse sällskapsfisk som jag tycker är ointressant i denna tråden. min frågan var vem tycker ni är den bästa odlaren inom malawi tanganyika och viktoriaciklider.
men som jag ser det är det mellan kent och hasse det står.mvh janne
Är Hasse kvar i Simrishamn sålde han inte till Simontorp? sen jobbade han väl där istället eller är jag fel på det ?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Micke JarhlHej
Är Hasse kvar i Simrishamn sålde han inte till Simontorp? sen jobbade han väl där istället eller är jag fel på det ?
jag vet mycket väl att hasse sålde sin odling till simontorp, och även att han är fiskansvarig på simontorp, dom vill ha kvalite även på simontorp.mvh janneKommentar
-
Av de jag träffat så är Runo i ludvika den bästa, han har oftast stora fina exemplar till salu, då snackar vi alltså MTV-fisk||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneja jag började tråden med att säga vem är den eller har varit den bästa odlaren inom malawi tanganyika eller viktoriaciklider.
jag vet mycket väl att hasse sålde sin odling till simontorp, och även att han är fiskansvarig på simontorp, dom vill ha kvalite även på simontorp.mvh janne
Då lägger jag min röst på skåningen !!Var ju rena jul afton när man kom ner där och tittade första gången med Halmstad akvarieförening. Kom ihåg att jag fick köpa loss ett stort Nimbochromis fuscutaniatus par som jag sen hade i 7år i 3olika akvarium under den tiden hehe...Missade det du skrev ibörjan av trådenMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar