Just nu kan jag se en av mina leptosomahanar bli attackerad av den dominerande. Min grupp är liten och består av 2 hanar och 4 honor. Den underlägsne hanen har stora jack i fenorna och bortslitna fjäll på kroppen. När jag köpte dem så sas det att de ALDRIG dödar varandra, bara bråkar. Vad borde jag göra egentligen?
Skadad Cyprichromishane
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Fler cyps är botemedlet. Köp fler hanar och lika många honormvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Men jag vet ju inte om hanen är vid liv när jag väl har möjlighet att åka och skaffa fler...
hur tror du att det går för honom, blir han ihjälslagen av den andre hanen eller?MVHKommentar
-
Risken finns. Stoppa ner honom i det 63 liters akvariet du har, eller i det andra t-karet.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av Wilhelmeller i det andra t-karet.MVHKommentar
-
mindre än 8-10 hanar är inte att rekomendera på leptosomer då de är väldigt aggresiva mot andra hanar ifall de blir för få.Jag har 10 hanar o det existerar inga slagsmål alla färgar fint o alla får leka med.
Finns stor risk för att den dominerande hanen kan döda den andra om det fortgår.
Lycka till!Kommentar
-
-
Det va ju synd!mvh Wilhelm
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar