Ovanligt men jag vill byta fisk, men behöver hjälp.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • June 2006
    • 961

    Ovanligt men jag vill byta fisk, men behöver hjälp.

    jag säljer av mina diskus, de får bli en annangång ist.

    men jag har förmodligen kvar mina Geophagus.

    Har ni några förslag på vad jag skall ha iist?

    alla tips å förslag är välkommna!!
    karet är ett 250.
    och fort för i mrogon e de lördag =)

    mvh
    Senast redigerad av Decimus; 26 January 2007, 12:52.
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

    #2
    Hej!

    Ett gott tipps är att inte ha så brottom. En ciklid lever ofta i 10-15 år. Varför ska du bestämma dig på 2 dagar? Ta tid på dig och njut sedan av fiskarna i många år.

    Mvh

    olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • Decimus
      Användare
      • June 2006
      • 961

      #3
      jag har inte bråttom, men ja gillar så många arter... men har bara 1 akavrium för det endamålet =)

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

        #4
        Akvaristik handlar om tålamod och om du byter för ofta så utsätter du fiskarna för onödig stress. En fisk som du hittar i butiken och som verkar jättekul idag kanske du kommer tröttna på efter någon månad den med. Kanske borde du fundera på att skaffa fler akvarium så du kan ha 3-4 olika typer an ciklider.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • June 2006
          • 961

          #5
          Ursprungligen postat av Zaphi
          Akvaristik handlar om tålamod och om du byter för ofta så utsätter du fiskarna för onödig stress. En fisk som du hittar i butiken och som verkar jättekul idag kanske du kommer tröttna på efter någon månad den med. Kanske borde du fundera på att skaffa fler akvarium så du kan ha 3-4 olika typer an ciklider.

          sant sant, men det får bli när man bor större =) kommer förm krylla med akvarium då =)

          men nu har jag dettta utrymmet, mend et fiins jue så mkt mkt man tycker är roligt inom akvaristik, osch många arter å så =)

          Kommentar

          Arbetssätt...