Växtpaket?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimmy_lh

Växtpaket?

Hej!

Ska efter en paus på nästan 10 år dra igång mitt akvarieintresse igen, och har införskaffat en burk på dryga 660 liter som jag ska starta upp inom kort.

Det jag undrar är över om det fortfarande finns butiker/grossister som säljer växtpaket (t ex på nätet/postorder) på samma sätt som Tropex och Aquafisk gjorde då jag höll på senast?

Tacksam för alla tips - har ingen lust att köpa skräp-växter i den lokala zoo-butiken.

/Jimmy
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Valkommen till forumet!

Har du varit pa auktion nagon gang? Det brukar finnas extremt mycket vaxter och de man koper pa auktion funkar ju oftast i stockholmvatten.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Jimmy_lh

Jag har varit på många auktioner hemma i födelsestaden Örebro - men det var som sagt 10 år sedan. Får väl gå med i Stockholms-klubben och se vad ni har att erbjuda... =)

/Jimmy

Kommentar

• panna
        Användare
        • December 2004
        • 233

Auktion: http://www.bollmoraakvarieklubb.org/ mvh. Jouni

Kommentar

• Jimmy_lh

Tack för tipset! Såg också att Stockholms akvarieförening hade storauktion i mitten av feb. Det blir kanonbra!

´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>

Kommentar

• maltandis
            Användare
            • October 2003
            • 1567

Nynäshamn har auktion den 4 februari i Gröndalsskolan, Haninge har en akvarieloppis den 11 februari i skolan som ligger vid Haninge Centrum där växterna/fiskarna har ett fast pris för de som inte vill vänta på att just den växten man vill ha går under klubban. Bollmora akvarieklubb har auktion 25:e februari 2007 med start 12.00 i Bollmora föreningsgård.
            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• PatrikMalmo
              Användare
              • May 2005
              • 4642

Kan annars rekommendera PWSS, de säljer växter på postorder. Har beställt från dem flera gånger, och det är alltid fräscha växter (Tropica, de jag har köpt). Vet dock inte om de har växtpaket.

Hilsen,

P
              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...