Böja wp rör till 112l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

    #16
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    Ja med ditt filter så behöver du väl max en disktrasa som förfilter

    du kan ju alltid bygga behållare till filtermattorna så att de drar från ovansidan ner i en burk typ glassburk.......då är det ju lättare att plocka ur utanm att skita net.

    apråpå inget så du är inte sugen på att köpa en blå bil?.....den trivs ju i malmö
    fungerar gör alldeles förträffligt nuförtiden
    Mja, ETT fett förfilter behöver jag och där sitter just blå filtermatta. Har gjort rent dem en gång och det tog flera dagar... *suck* Fast det var ingen dum idé med "burklösningen", gav mig ett uppslag till hur jag kan lösa förfiltret på annat sätt som blir enklare att rengöra - tackar!! Hade jag bara haft plats för en vortex-lösning så hade saken varit mycket enklare, men det får bli i nästa lokal. De blå filtermattorna jag funderar på nu ska vara i de fristående karen, så de är något annat.

    Hmm, jag trodde inte att den blå bilen gillade Malmö, det var ju här den bröt ihop?! Bra att den funkar i vart fall, men jag passar ändå - inte dags att köpa bil än!!

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

      #17
      Ursprungligen postat av PatrikMalmo
      Hmm, jag trodde inte att den blå bilen gillade Malmö, det var ju här den bröt ihop?! Bra att den funkar i vart fall, men jag passar ändå - inte dags att köpa bil än!!

      Hilsen,

      P
      den ville ju vara kvar bara därför...........

      Jo burklösningen går att köra i hur många varianter som helst, sågade sönder en cola flaska en gång och tryckte ner filtermaterial och en luftböj....funkade hur bra som helst och skiten stannade i flaskan likadant med en hink en gång........
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • Gäst

        #18
        hur går det med lokalen och vp-rören Daniel???

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #19
          Tja igen.

          såg nu idag att det var 25mm och 32 mm böjar jag hade altså inga 40 böjar, 32 mm kör jag ibland 2 slangar i.
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • m[A]use^
            Användare
            • December 2005
            • 909

            #20
            Trevligt! Blir nog 40mm i taket som grundledning till luften å 32mm böjar i karen!
            Min zoon
            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
            http://www.malawifreaks.se/forum

            Kommentar

            • m[A]use^
              Användare
              • December 2005
              • 909

              #21
              Jo tack beson det går framåt. Mer jobb än jag anat, men samtidigt otroligt stimulerande o roligt. Man lär sig mkt på resans gång. Har byggt klart en aluställning precis som ska ha 12 st 112l inneboende.

              Angående rör så har jag inte kommit så långt där än. Ska få hem membranpumparna jag beställt först. Finns bara 1 test exemplar i Sverige än men är en pump som heter Propuls 4200 från Italien. Väldigt prisvärd o pumpar på 4200l/h á 60w. Det blir nog kanon. Kommer köra enligt era tips med 32mm böjar i både 112l och 300l. Men blir nog 2st filterkammare i 300l.

              Aktuell status på lokalen nu är träställningsbyggen till 11 stora kar. Börjar med 1:a ställningen idag. Allt ska målas grundligt o ordentligt. Sammanlagda kar är 32st. Blir nog bra å börja med... Ska försöka å ta lite bilder på lokalen som den ser ut idag. Kan vara kul å se före å efter bilder!

              Ha det så länge m.v.h Daniel
              Min zoon
              -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
              Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
              http://www.malawifreaks.se/forum

              Kommentar

              Arbetssätt...