Har ett 310 L kar som för närvarande bebos av 1+4 Lab. Caeuruleus Golden och en Påfågelciklid som ska säljas. När Påffen är borta funderar jag på att skaffa Pseudotropheus Demasoni. Jag har läst mig till att de eventuellt är lite känsligare och agressivare inom arten än andra samt att malawiciklider är duktiga på att korsa sig mellan arterna. Har även läst att kombinationen av de två arterna ofta går bra. Jag har följande funderingar:
Hur många Demasoni ska jag ha för att de ska trivas med 5 Golden i 310 L? Hade tänkt mig 1+4 till 1+6 eftersom jag inte gillar när det är mycket fisk i karen. Kan detta funka? Förutsatt att man lyckas få tag i just den kombinationen då...
Nästa fråga är: Med tanke på att Demasonins och Goldens honor är väldigt olik varandra, hur vanligt är det att dessa korsar sig med varandra? Syns det tydligt om man får korsningar?
Tack på förhand,
Acca
Hur många Demasoni ska jag ha för att de ska trivas med 5 Golden i 310 L? Hade tänkt mig 1+4 till 1+6 eftersom jag inte gillar när det är mycket fisk i karen. Kan detta funka? Förutsatt att man lyckas få tag i just den kombinationen då...
Nästa fråga är: Med tanke på att Demasonins och Goldens honor är väldigt olik varandra, hur vanligt är det att dessa korsar sig med varandra? Syns det tydligt om man får korsningar?
Tack på förhand,
Acca
Kommentar