Litet akvarieföredrag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Litet akvarieföredrag!

    Hej!
    Hittade ingen tråd så jag skriver lite här imorgon Tisdag håller jag ett föredrag på ett Naturgymnasium i ämnet akvaristik.tänkte göra en hel del PR för NCS,min bästa kompis hennes dotter går där och dom ringde mig och ville ha ett föredrag mycket trevligt,jag tror att det är bra att vi akvarister tar på oss sådana grejer och gör PR för hobbyn bla kommer jag och lägga stor vikt just vid ciklider tar också med mig några gamla nr av CB,det blir en hel klass som kommer då från skolan och lyssnar,Mvh Ann-Mari
  • LN
    Användare
    • December 2004
    • 4744

    #2
    Låter trevligt Annmari
    Visst är det bra att vi sprider vår trevliga hobby.
    Gör en liten artikel i ämnet och sänd till Ciklidbladet, med lite tips så kanske andra inkl. jag kan göra liknande saker
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej!

      Hej!
      Fick just reda på att det är inte en klass utan hela skolan som kommer på föredraget,här bli reklam för NCS i massor,Mvh Ann-Mari

      Kommentar

      • Bedson
        Användare
        • November 2006
        • 109

        #4
        Kul, varje ny akvarist du lyckas snärja blir en seger!
        375 l Malawikar + tomt 125 l....

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!

          Hej!
          Håller nu på och packa ner akvarieböcker bla AD Konings Ciklidbok samt en hel del gamla CB nr,Mvh Ann-Mari

          Kommentar

          • palleh
            Användare
            • December 2006
            • 704

            #6
            Riktigt bra fakta för ungdomar enligt mej...har allt för lite polare med ett intresse i den riktningen kan ju lika gärna ta vägen förbi oskarshamn nu när du ändå är igång tycker jag
            http://picasaweb.google.com/palleph

            Nya bilder laddas upp hela tiden


            Mvh Patrik

            Kampfisk!

            Kommentar

            • Gäst

              #7
              Hej!

              Hej!
              Så nu är allt klart packad flera ex av CB samt en del böcker av Ad Koning fråga mig inte om jag är nervös:jo lite men man är van och uppträda sen många år är ju frilansmusiker,Mvh Ann-Mari

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Hej!

                Hej!
                Palleh jag tar betalt om du undrar för föredrag jag får betalt för morgondagens föredrag,Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • palleh
                  Användare
                  • December 2006
                  • 704

                  #9
                  Surt att man för tillfället är pank nu då...annars hade vart ett nyttigt föredrag för alla gymnasie elever
                  får la dra mej till nått annat ciklidföredrag för att söka inspiration
                  http://picasaweb.google.com/palleph

                  Nya bilder laddas upp hela tiden


                  Mvh Patrik

                  Kampfisk!

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Hej!

                    Hej!
                    Ja så har jag då hållit mitt föredrag inför den mest fantastiska publik jag mött under dom föredrag jag hållt i akvariesammanhang,på Särskilt bra Naturgymnasium inför en fullsatt sal av både elever och lärare berättade jag om bla uppstart av nybörjarakvarium, teknik,akvariestorlek,foder fiskbesättning, etc, etc, delade ut flera CB många elever var imponerade av CB dom fick, skolan fick också flera ex av CB,vid frågan efter föredraget om vad dom vill ha för fisk i sina egna akvarier blev det ett enhälligt unisont rop CIKLIDER,jag träffade rektorn efteråt och hon sa till mig att hon tyckte jag hade mycket bra kunskap i ämnet att jag visste smådetaljer etc på ett mycket kunnigt och bra sätt, hon sa också att vi vill ha tillbaka dig om några år då vi har nya elever,både elever och lärare tyckte att detta med ciklider är så roligt så dom ska genom min hjälp starta upp ett 4-500 lit ciklidakvarium på skolan då ska jag lära eleverna akvarieskötsel etc,jag måste säga att det var nog det roligaste akvarieföredrag jag hållt även om jag räknar in dom jag hållt i akvarieföreingar,jag återkommer med en längre artikel ovh foton i CB framöver från skolan,Mvh Ann-Mari

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      Kul att det gick bra och att alla var nöjda med ditt föredrag. Bra jobbat för att väcka intresse för hobbyn!

                      Kommentar

                      • Lena*
                        Användare
                        • November 2006
                        • 72

                        #12
                        Det låter jättekul, Ann-Mari, tänk att inspirera iallafall någon till en ny hobby! Kul att dom tänker sätta upp ett akvarium också. Fler skolor borde anlita såna som dig!

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Hej!

                          Hej!
                          Tack Lena och Malawe för era fina ord,jodå jag skulle gärna hålla detta fördrag på flera ställen man måste helt enkelt ut och hålla föredrag för och få upp vår hobby bland barn och ungdomar det måste ju finnas en plantskola som man säger,ni skulle se deras ansiktsuttryck när jag berättadeom hur diskus diar sina yngel,och när jag berättadeom Fjärilscikliden intresset hos eleverna och lärarna var stort även lärarna ställde frågor,föredraget var 1 timma och 30 min långt jag tror jag fick 30-40 frågor under tiden meningen var att jag skulle ta frågestunden efteråt men dom ville ha det hela tiden så det blev så,jag fick också inspiration och vidareutveckla mina föredrag,just nu har jag förutom detta föredrag bla ett föredrag som heter "Art och Biotopakvarier med tyngdvikten lagd på sydamerikanska ciklider"samt diskushållning och odling håller på och utvecklar ett nytt föredrag som heter "I huvet på en akvarist"lite mer komiskt men ända nyttigt,Mvh Ann-Mari

                          Kommentar

                          • palleh
                            Användare
                            • December 2006
                            • 704

                            #14
                            låter som ett riktigt roligt föredrag..
                            http://picasaweb.google.com/palleph

                            Nya bilder laddas upp hela tiden


                            Mvh Patrik

                            Kampfisk!

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #15
                              Hej!

                              Hej!
                              Ja ett föredrag är alltid roligt och hålla vi måste ut med hobbyn och göra något för vår hobby så att folk ser vilken härlig hobby vi har,Mvh Ann-Mari

                              Kommentar

                              Arbetssätt...