Jag har lagt märke till att det har startat en "ny" sajt med ungefär samma gubbar som här å liknande upplägg med forum o.s.v. Kan någon tala om för mig vad som kommer att skilja ciklid.se från ciklider.se? Tror ni att man behöver, om man vill hänga med, ha koll på båda sajterna?
Ciklider.se
Kollaps
X
-
Ciklider.se
Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Taggar: Ingen -
För det första är det ju en sajt enbart för afrikanska ciklider. Syftet med ciklider.se får nog Micke kommentera, men det är klart att man får hålla ett öga där om man vill ha fullständig koll -
Jaha ....slutet på ciklid.se....kanske.... .
Naturligt vis är det bra med så många olika sidor som möjligt.... men....men..samma mäniskor.... som talar samma sak på två ställe .Senast redigerad av LN; 20 January 2007, 19:58.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Jag tror nog inte att det innebär slutet för ciklid.se men... någonstans så känns det som att sverige har för få ciklidister och för många siter.
Det har ju även blivit trndigt att skapatrådar som på nått sätt mer blir som en blogg eller gästbok... även specialinriktade trådar skapas så som troffetrådar o CA bilder trådar,
allt blir mer separerat och allt gilder isär vilket jag tror är ännu farligare än att det dyker upp en ny site/forum, men det lär ju inte bidra till att göra saken bättre iaf den saken är säker.
Ett bredare forum = fler användare = lever längre. Om alla svenska ciklidister hängde på samma forum så skulle det bli bra mycket starkare och bättre på många sätt.Kommentar
-
Micke har ju länge drivit den eminenta sajten riftlakes.com. Kanske är detta bara en vidareutveckling...Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiMicke har ju länge drivit den eminenta sajten riftlakes.com. Kanske är detta bara en vidareutveckling...Kommentar
-
Detta forum? Menar du ciklid.se forum? Varfös kulle det finnas på riftlakes? De har inget med varandra att göra...Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiDetta forum? Menar du ciklid.se forum? Varfös kulle det finnas på riftlakes? De har inget med varandra att göra...
ciklid.se's forum är kanonbra, riftlakes.com är en strålande site och hade en site som riftlakes.com haft ett forum som detta med alla dessa användare hade det rent kommersiellt varit ett lyft för ämnet i fråga, det är jag övertygad om. Den sidan är väldigt rolig att strosa runt på medans det enda jag gör på ciklid.se är att kolla forumet.
Förstår du hur jag menar?Kommentar
-
Men snälla deelay! Alla kanske inte tänker som du vettu! Capishe? Ditt förslag är absurt, även om jag hade lekt med tanken! Riftlakes är nämligen inte alls en strålande sajt för detta forum, framförallt eftersoem det bara är för AFRIKANSKA CIKLIDER! Det visste du kanske inte, men det finns faktiskt ciklider i hela världen Förstår du hur JAG menar?
Min kaxiga ton tycker jag är befogad efter ditt mafiosospråkbruk och ditt "men snälla.."
Sen har jag en STOR känsla av att ciklider.se kommer bli mer än bara ett forum... Mer än så säger jag icke!Kommentar
-
Zaphi är inne på rätt spår, www.ciklider.se kommer att bli en site om riktiga ciklider, dvs. afrikanska ciklider
Det är jag som står bakom siten och den kommer på sikt att ersätta den tidigare - www.riftlakes.com. Anledningen till att den byter namn är för att markera att det är en nystart och den kommer enbart att vara svenskspråkig. Materialet från riftlakes.com kommer att vara grunden som kommer att kompletteras med helt nytt material.
Eftersom jag räknar med att få lite fritid över nu när jag snart slutar som redaktör för Ciklidbladet så känns detta som ett kul projekt att ägna sig åt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiSen har jag en STOR känsla av att ciklider.se kommer bli mer än bara ett forum... Mer än så säger jag icke!
Edit: Micke han svara medans jag formulerade frågan. ESP?Senast redigerad av Perikles; 22 January 2007, 07:09.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Mickekommer att bli en site om riktiga ciklider, dvs. afrikanska ciklidermvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Ursprungligen postat av jarinenJaha, finns det ciklider i Afrika ochså ?
Mvh Jari
Ha ha vill du påskina att det finns ciklider utanför Afrika!
Ja de skulle vara sydamerika dåKommentar
Kommentar