Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
Luleåakvaristernas lokal 2007
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Kul och levande dokumentation av er lokal. Vad jag sett finns det ingen annan förening som har så stor verksamhet i en gemensam lokal. Rätta mig om jag har fel.
Byt avatar omgående.Kommentar
-
Roligt att se, både lokal och en levande förening!! Det ÄR himla skoj att ha någonstans där det finns plats för den akvaristiska fantasin.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av B-markKul att det finns entusiaster även hos oss i norr! Trevligt att se bilder från lokalen.
Ps. Din gamla Uarugrupp delar nu kar med Geophagus brasiliensis 1+2, ett gäng Ancistrus, Gibbiceps, Platydoras, Agamyxis (vet ej om släktet heter så numera) och idag tillkom 5 st Corydoras schwartzi. De verkar klara sig trots att cikliderna har hyfsad storlek - kändes lite som en chansning att tillföra dessa små filurer i karet, men det verkar fungera
Norrland är inte den bästa platsen att bo på om man ska pyssla med fisk, inte minst ciklider! Men det funkar och man får passa på då man är på resande fot söderöver. Ang. föreningen är vi på en fortsatt uppgång! Nya medlemmar och nu är vi som sagt 7 st i lokalen (rekord!!)
Åldern på medlemmarna är också positiv läsning. Den yngsta är 13 år och den äldsta är vid pensionärsålder.
Claes: Är min fiskmun kränkande på något sätt?Mvh AlexKommentar
-
Alex har tydligen någon tävling i "hur man ser mest tokig ut på en bild och sedan använder den som avatar..."Kommentar
-
Ursprungligen postat av PatrikMalmoRoligt att se, både lokal och en levande förening!! Det ÄR himla skoj att ha någonstans där det finns plats för den akvaristiska fantasin.
Hilsen,
P
Det är ju ockå en lättillgänglig lokal eftersom den ligger i princip mitt i Luleå Centrum.
-ett tips till andra är att göra som vi gjorde, hör efter med fastighetsägare vad dom har för lokaler som står tomma, våran lokal är en gammal butikslokal lite i utkanten av centrum och dom står oftast tomma nuförtiden och det brukar inte vara så hög hyra.Kommentar
-
Ursprungligen postat av AnteAlex har tydligen någon tävling i "hur man ser mest tokig ut på en bild och sedan använder den som avatar..."Mvh AlexKommentar
-
Blir riktigt avis på er. Här i Växjö finns ingen förening. Det kanske vore idé att dra igång en. La ut en trevare en gång på Zoopet.se. Men då var det bara några bakåtsträvare som inte tyckte det var någon bra idé eftersom dom redan träffades och hade det så bra. Men jag tror en sån liten krets fångar inte upp "Kalle 13 år" som precis har börjat sin akvaristiska bana. Det vore intressant att veta om det finns något intresse i den här stan.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Antedet faktiskt kul att bara åka till lokalen och sörpla kaffe och snacka lite skit och kika lite på burkarna utan att direkt göra något ibland.
Det är ju ockå en lättillgänglig lokal eftersom den ligger i princip mitt i Luleå Centrum.
-ett tips till andra är att göra som vi gjorde, hör efter med fastighetsägare vad dom har för lokaler som står tomma, våran lokal är en gammal butikslokal lite i utkanten av centrum och dom står oftast tomma nuförtiden och det brukar inte vara så hög hyra.
Klart man kan kolla med fastighetsägare, fast i många andra städer hittar man ingenting tomt/billigt hyfsat nära centrum. I Malmö är det helt omöjligt - där får man kolla lite mer i utkanterna och mot källarlokaler. De går fortfarande att hitta om man anstränger sig lite.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
-
När ska den första skåningen eller västlänningen komma förbi lokalen? Vi har haft besökare från linköping, umeå, stockholm haparanda, jokkmokk...=)Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander YlipääNär ska den första skåningen eller västlänningen komma förbi lokalen? Vi har haft besökare från linköping, umeå, stockholm haparanda, jokkmokk...=)Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander YlipääNär ska den första skåningen eller västlänningen komma förbi lokalen? Vi har haft besökare från linköping, umeå, stockholm haparanda, jokkmokk...=)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander YlipääNär ska den första skåningen eller västlänningen komma förbi lokalen? Vi har haft besökare från linköping, umeå, stockholm haparanda, jokkmokk...=)
Och piteKommentar
Kommentar