Rätt text på rätt sida när man gör en tidning?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pikkenix
    Användare
    • March 2005
    • 254

Rätt text på rätt sida när man gör en tidning?

Hoppas att någon som pillar med någon medlemstiding eller liknande kan hjälpa mig. Finns det något program eller rent av funktion i word där jag enkelt kan skapa en tidning i A5 format (vill vika ett A4 på mitten och häfta ihop flera papper)?
    Vill kunan skriva text och när jag printar ut det hela så hamnar rätt text på rätt sida så att säga, omslaget är ju rätt enkelt med därefter om man ska ha en 3-4 sidor så måste ena hälften av en artikel komma på papper 1 och resterande hälften på baksidan av papper 2 osv.

Någon som hajar vad jag menar och som har någon lösning på det?
    Mvh
    Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

I word finns nog inte funktionen, men däremot börjar fler och fler printers ha en funktion för "häfte" eller "broschyr" som fixar det åt dig automagiskt.

Det finns även lite programvaror som fixar det åt dig annars, men tveksamt om det är gratis. Googla på "paginering" och kika runt.
    Tony Englund

Kommentar

• Pikkenix
      Användare
      • March 2005
      • 254

Tack för svaret Tony, hittade vad jag ville! Nu ska äntligen Jönköpings akvarieförening få sin egen medlemstidning!
      Mvh
      Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

Arbetssätt...