Bakgrund Aquael + Juwelkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lena*
    Användare
    • November 2006
    • 72

    Bakgrund Aquael + Juwelkar

    Har tittat på en Aquael bakgrund, se länk:




    ...och ska ha den i ett Juwelkar, 400 liter, se länk:



    Frågan är, finns mittstag i det akvariet och hur får jag isåfall ner bakgrunden? Om den skulle vara lite för bred, går det att såga av en bit el är det inte att rekommendera?
  • Jorsa
    Användare
    • December 2003
    • 199

    #2
    Den bakgrunden är rätt så mjuk, den går att böja så att den går i karet.
    Och om det behövs kan man klippa i den med en kraftig sax, om man tar i lite vill säga...
    Bara ekonomin och boytan sätter gränser...

    Kommentar

    • Pejan
      Användare
      • May 2005
      • 204

      #3
      Rio 400 har två mittstag. Tänk också på att filterhuset tar sin plats, så du får ej dit en bakgrund som är 150 lång. Funderat på Btn-slimline? har såna i mitt rio 400 och tycker de är riktigt fina.

      Hälsar Peter

      Kommentar

      • Jorsa
        Användare
        • December 2003
        • 199

        #4
        Ursprungligen postat av Pejan
        Rio 400 har två mittstag. Tänk också på att filterhuset tar sin plats, så du får ej dit en bakgrund som är 150 lång. Funderat på Btn-slimline? har såna i mitt rio 400 och tycker de är riktigt fina.

        Hälsar Peter
        Håller med, Aquael-bakgrunden känns och ser lite plastig ut iom att den har en blank yta, slimline skulle jag välja.
        Bara ekonomin och boytan sätter gränser...

        Kommentar

        • Lena*
          Användare
          • November 2006
          • 72

          #5
          Ursprungligen postat av Jorsa
          Håller med, Aquael-bakgrunden känns och ser lite plastig ut iom att den har en blank yta, slimline skulle jag välja.
          Pejan och Jorsa; tänk att jag misstänkte det, att den ser plastig ut...*suck*

          Ja, jag har sett slimline, men jag vill ju så gärna ha svart bakgrund!!? Hittar inte ngn annan svart, förutom Juwels och den gillar jag inte. Har ni nåt tips?

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Ursprungligen postat av Lena*
            Pejan och Jorsa; tänk att jag misstänkte det, att den ser plastig ut...*suck*

            Ja, jag har sett slimline, men jag vill ju så gärna ha svart bakgrund!!? Hittar inte ngn annan svart, förutom Juwels och den gillar jag inte. Har ni nåt tips?
            Måla bakrutan svart?
            Ta något kartongpapper och måla svart och knöla sedan ihop det och fäst bakom akvariet...billigare än en svart bakgrund som ser plastig ut.

            Kommentar

            • Lena*
              Användare
              • November 2006
              • 72

              #7
              Ursprungligen postat av Malawe
              Måla bakrutan svart?
              Ta något kartongpapper och måla svart och knöla sedan ihop det och fäst bakom akvariet...billigare än en svart bakgrund som ser plastig ut.
              Mja, jag hade ju tänkt göra ett lika snyggt akvarium som ni alla här har, ju...! Dvs med snygga bakgrunder _inne_ i akvariet, så där lite 3D! Och dessutom tycker jag det är aptråkigt med baksideruta som oftast förblir lite algig (når så dåligt dit, så jag drar inte med isskrapan där lika ofta som på de andra rutorna).

              Tack ändå för förslag, men...finns det verkligen inga andra svarta alternativ?

              Kommentar

              Arbetssätt...