Hej!
Nu ska jag snart börja fylla upp min 1225 litersburk med malawi. Jag funderar lite på vad jag ska ha i bara... Mbunas kommer det bli, men frågan är om vad jag kan ha mer.
Arter som finns är:
Metriaclima Livingstonii 3+1
Metriaclima Estherae 2+2
Tropheops "blue cap" 3+2
C. Afra "edwardii" 2+2
Ahli 1 hane
EDIT: jag kommer komplettera de grupper jag har med fler honor om det är möjligt.
Funderar på om min grupp med 5 st F. Rostratus verkligen kommer trivas med de övriga. Känns som att de mest får stryk nu, men nu är det bara dom + 2+1 Estherae och Ahli-hanen i burken så det är inte säkert att det blir så när det kommer i mer fisk - det kanske blir värre
Haplisar som t ex copadichromis funkar inte så bra med mbunas eller?
Kom med förslag, gärna bild eller länk!
Ps. kommer att lägga upp bilder på mina kar senare när allt är igång!
Mvh Erik
Nu ska jag snart börja fylla upp min 1225 litersburk med malawi. Jag funderar lite på vad jag ska ha i bara... Mbunas kommer det bli, men frågan är om vad jag kan ha mer.
Arter som finns är:
Metriaclima Livingstonii 3+1
Metriaclima Estherae 2+2
Tropheops "blue cap" 3+2
C. Afra "edwardii" 2+2
Ahli 1 hane
EDIT: jag kommer komplettera de grupper jag har med fler honor om det är möjligt.
Funderar på om min grupp med 5 st F. Rostratus verkligen kommer trivas med de övriga. Känns som att de mest får stryk nu, men nu är det bara dom + 2+1 Estherae och Ahli-hanen i burken så det är inte säkert att det blir så när det kommer i mer fisk - det kanske blir värre
Haplisar som t ex copadichromis funkar inte så bra med mbunas eller?
Kom med förslag, gärna bild eller länk!
Ps. kommer att lägga upp bilder på mina kar senare när allt är igång!
Mvh Erik
Kommentar