är akvarieberg farligt för fisken, dessa stenar är fina nästan som korall men va är dom gjorda av egentligen. de säljs ju som akvariinredning men men.. någon som vet något om denna sten.
akvarieberg
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Denna sten är absolut inte farlig för fiskar dom bits inte och blir inte sjuka precis som en sten bör vara (ofarlig).
Så det är bara att goo nutts i inhandlingen.Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka -
Berätta gärna mer...
... dessa "berg"! jag tycker koraller är jättefina, men man ska väl undvika att sponsra den handeln, så finns det något som ser ut på ungefär samma sätt (och jag instämmer med frågeställaren, det måste ju vara ofarligt för fisken också!) så vore det ju kul att titta närmare på!
Info någon, snälla?Kommentar
-
Som Tingeling säger så dom ju till för akvarium så det lär itne döda dina fiskar, vill du ha mer info om dom lär det nog vara bäst att kontakta http://www.simontorp.se/ som säljer dessa i sverige.Kommentar
-
-
Konstgjorda akvarieberg, vill man ha sådant i akvariet? De jag har sett är inte vackra utan väldigt plastiga å onaturliga.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Hmm...konstgjorda akvarieberg - jag är också lite pippi på dom, kollade på Simontorps hemsida men hittade inga, PWSS har dom inte heller.
Någon som har tips på nån bra sida man kan kolla på dom?Kommentar
-
Nae....jag tror vi menar nog ett helt komplex man kan se i saltvattens kar - "ett gäng levande stenar med koraller och allt" - så man kan gömma sisådär 30-40 lit filtermatta bakomKommentar
-
-
-
Nu har jag last den har traden och fattar inte ett smack! Vad handlar den om? Back to Nature bakgrunder? Plastklippor? Levande sten? Och varfor skulle det vara farligt (vad det nu ar det handlar om)?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
akvarieberg påminner en hel del om cement i strukturen och till färgen.
Vad jag fattat så tillverkas denna "sten".
Den ser roligare ut när det kommer alger på den, själv använder jag mig av akvarieberg under/bakom natursten så att man inte ser akvarieberget men det ger en hel del grottor och passager till fiskarna.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayStenarna på sidorna är det som kallas akvarieberg.Kommentar
Kommentar