Vieja-Tråden 2007
Kollaps
X
-
-
Det är visst Pangaeas gamla goding som jag tagit över. Kanske han kan berätta lite mer historia. Tex om det verkligen är en hona, men han hade iaf sålt "henne" som en hona. Sen dess har hon gödits upp ordentligtKommentar
-
Aha, då kommer hon ursprungligen från Norrköping kul om hon har blivit så stor, min hona är ca 20 cm och dom är då släkt visserligen så leker min hona då och då + att hon har en riktig hustrumisshandlare till man också och det tar ju på krafterna.. Tror min hane är ca 30 cm..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Man skulle bara haft en hane till henne nu ocksåKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Här kommer bilder på Vieja zonatum honan!
Kommentar
-
Kommentar
-
Hej.
fick min första lek av mitt maculicada par idag, något man bör tänka på eller är de kanonföräldrar av naturen..... de går ensamma i ett 1,5meters kar.
på den andra bilden är det romkakan titta noga för att se den, de lekte på en felfärgad sten
ursäkta bildkvalitee´n mobilkameran är inte optimal för detta och rutan är skitigMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
-
Hej.
fick min första lek av mitt maculicada par idag, något man bör tänka på eller är de kanonföräldrar av naturen..... de går ensamma i ett 1,5meters kar.
på den andra bilden är det romkakan titta noga för att se den, de lekte på en felfärgad sten
ursäkta bildkvalitee´n mobilkameran är inte optimal för detta och rutan är skitig
Det par jag har nu lekte nog 4-5 ggr innan jag såg några yngel, det du bör ha koll på är att hanen inte blir för tuff mot honan bara, då kan det ju bli aktuellt att flytta på hanen o låta honan sköta ynglen själv..
Men mitt råd är att dom får sköta allt själva så länge det bara går och mata ynglen mycket så dom växer bra..
Lycka till.
Mvh JockeMvh Jocke
-
jag fick min första v.melanura lek för en vecka sedan.
dagarna gick och honan åt upp alla äggen.
de har fortsatt att hållla reviret.
men till min förvåning såg jag ett 20 tal yngel när jag städade karet idag.
Kommentar
-
Mvh Jocke
-
Kommentar