Vieja-Tråden 2007
Kollaps
X
-
-
urvalsodlad vieja =)=)
http://www.mundosoceanicos.com/media...ieja-macho.jpgMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Det finns nog många olika förklaringar på din fråga, jag lanserar några stycken här.
-Precis som med malawi så beror det på var de ursprungligen härstammar ifrån, fångstplats.
-Beroende på humör så visar de olika färger, kan skilja sig rätt mycket här.
-Åldern har betydelse, det tar några år innan de visar full färg.
-Vattenkvalitén, har märkt att de gånger jag slarvat med vattenbyten så blir de rätt så mörka och färglösa.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Har för mig jag hörde att det var från dig. Fattar inte att jag kunde tabba mig så och inte köpa paret så länge som jag velat ha Zonatum. Får snart ringa till Sandby igen och se om han har något intressant inne, synd bara att man bor så långt bort.
Misstänker att du menar liknande de blå Zonatumen som FI hade?? Blev helt såld när jag såg zonatum bilderna på hans sida
Blå zonata letar jag också efter....bland annatÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Jag var i Sandby igår. När det gäller Vieja så hade han en "argentea" en eller två "Synspila" samt ett flertal "melanura" i bra storlek.
I övrigt så hade han fina sebra-saijica- små JD:s samt en annan variant som jag tyckte var lik saijica i formen men i lite andra färger. Fina, men tyvärr minns jag inte vad dom hette.
Några stora Amphilophus citrinellus fanns också. Samt ett par Petenia splendida,Flowerhorn(tror jag det var...) och även en del C. pearsei.
Men även en del annat.Han hade bl.a. några Amphilophus lyonsi som jag gillade(vad krävs för att hålla sådana? är det en bråkig firre?).//Stefan LindstedtKommentar
-
Jag var i Sandby igår. När det gäller Vieja så hade han en "argentea" en eller två "Synspila" samt ett flertal "melanura" i bra storlek.
I övrigt så hade han fina sebra-saijica- små JD:s samt en annan variant som jag tyckte var lik saijica i formen men i lite andra färger. Fina, men tyvärr minns jag inte vad dom hette.
Några stora Amphilophus citrinellus fanns också. Samt ett par Petenia splendida,Flowerhorn(tror jag det var...) och även en del C. pearsei.
Men även en del annat.Han hade bl.a. några Amphilophus lyonsi som jag gillade(vad krävs för att hålla sådana? är det en bråkig firre?).Kommentar
-
Men även en del annat.Han hade bl.a. några Amphilophus lyonsi som jag gillade(vad krävs för att hålla sådana? är det en bråkig firre?).
Hej!
Du såg inte om han hade Breidohri inne?
A Lyonsi var jag också inne på ett tag, kan ju bli riktigt fina. Såg dessa för ett tag sedan på Torslanda i 8-9 cm klassen. http://www.fishbase.org/Summary/Spec...y.php?id=26737
Hur de är i mentaliteten kan jag inne svara på eftersom jag inte haft dessaKommentar
-
xandersx:
Ok, då skulle jag nog köpt sådana(om dom nu också är lämpligt sällskap till synspila). Köpte istället 4st små eldbukar.. som jag iofs tror kommer bli kanonfina när dom växt till sig.
Eldbukarna går nu som sagt bl.a. ihop med ett Vieja Synspila par. Men oj vad jag är sugen på Lyonsi.
Får dock inse att jag definitivt inte har plats för dom efter gårdagens inköp. (Mitt kar är bara på 400 liter. Jag har dock ett som är större som jag inte får upp i min nuvarande lägenhet på tredje våningen. Men på sikt ska jag flytta neråt och då...)
Köpte igår också en burk med Aquatic Nature AM cichlid excel i förhoppningen att Synspilorna ska få riktigt fina färger. Vad matar ni era Viejor med?
Patrik:
Jag såg inte någon "breidohri". Men det är inte detsamma som att där inte var någon. Jag missade säkert en del.//Stefan LindstedtKommentar
-
Kommentar
-
Lycka till med dessa!
En kompis till mig fick tag på 5 st av dem för 4 år sedan, tyvärr så var det bara honor. Men av det som jag såg då så tror jag att om det bara kommer ut fler av dessa i butikerna så kan det bli en favorit hos många.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar