Vieja-Tråden 2007

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • keno
    Användare
    • October 2006
    • 119

Bilder på mina melanurum växer på riktigt bra, fenestrata paret drog som en större löning så fort jag visade gluggen, kass kvalite på bilderna dock, pengarna går till annat än ny kamera av någon anledning..
    Senast redigerad av keno; 21 February 2008, 18:16.

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ursäkta dig inte. "Fototävlingen" har en egen tråd/plats på sajten Det här var riktigt snygga foton och ett mycket trevligt kar. Har du fler foton att bjuda på? Hur stort är karet och vad har du som kamrater till de här fiskarna?

Kommentar

• tjornpatrik
        Användare
        • August 2006
        • 830

JA Mer foton!!!!

Kommentar

• keno
          Användare
          • October 2006
          • 119

Ursprungligen postat av Malawe
          Ursäkta dig inte. "Fototävlingen" har en egen tråd/plats på sajten Det här var riktigt snygga foton och ett mycket trevligt kar. Har du fler foton att bjuda på? Hur stort är karet och vad har du som kamrater till de här fiskarna?
          Det är väl mest för ens eget öga man tycker dom ser risiga ut, det är härligt att se att du har kommit till dom riktiga fiskarnas värld Stefan, det var väl inte så svårt! He he.
          Akvariet är på 720 L, innehåller V. Melanura, H.Nicaraguensis, C.Saija i olika storlekar + ett par C.Pearsei.
          Här lite bilder på karet!
          Fick också en bild på fenestrata hanen + 20 cm, inte så pigga på att visa sig i något kar, vi hadde 3 st strömavbrott på em.
          Senast redigerad av keno; 21 February 2008, 18:16.

Kommentar

• Stelin
            Användare
            • December 2002
            • 1339

En bild en rädd Synspila hona: http://home.brikks.com/stelin/SF2.jpg

Funderar på att köpa ett gäng med platy, svärdbärare eller molly i förhoppningen att fiskarna ska känna si lite tryggare. Men dom blir kanske mat istället...(?)
            //Stefan Lindstedt

Kommentar

• JockeB
              Användare
              • May 2004
              • 2964

Ursprungligen postat av keno
              Det är väl mest för ens eget öga man tycker dom ser risiga ut, det är härligt att se att du har kommit till dom riktiga fiskarnas värld Stefan, det var väl inte så svårt! He he.
              Akvariet är på 720 L, innehåller V. Melanura, H.Nicaraguensis, C.Saija i olika storlekar + ett par C.Pearsei.
              Här lite bilder på karet!
              Fick också en bild på fenestrata hanen + 20 cm, inte så pigga på att visa sig i något kar, vi hadde 3 st strömavbrott på em.
              Fina bilder Keno
              Mvh Jocke
              Centralamerikanska Ciklider!

Kommentar

• JockeB
                Användare
                • May 2004
                • 2964

Ursprungligen postat av Stelin
                En bild en rädd Synspila hona: http://home.brikks.com/stelin/SF2.jpg

Funderar på att köpa ett gäng med platy, svärdbärare eller molly i förhoppningen att fiskarna ska känna si lite tryggare. Men dom blir kanske mat istället...(?)
                Småfiskar brukar sällan göra någon större skillnad för dom, men prova ett stim skivtetror istället det funkar fint hos mig i allafall..
                Hur stort är karet? Vilket sällskap har dom idag? Hur står karet i förhållande till fönster, har dom möjlighet till gömställen? Det är en hel del faktorer som kan spela in..
                mvh Jocke
                Mvh Jocke

Kommentar

• Stelin
                  Användare
                  • December 2002
                  • 1339

Placeringen på karet är inte den bästa. Men det gick bra sålänge jag hade mer fisk i karet. Inredningen kan du se på bilden nedan.
                  Av olika anledningar har jag nu bara fem fiskar i karet(400 liter).(A.Lyonsi+V.Synspila)
                  Jag har nästan inget bråk alls i karet så fisksammansättningen är på så sätt bra.

Får se vad jag får tag på i veckan, ska hålla utkik efter skivtetra.

//Stefan Lindstedt

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Ursprungligen postat av keno
                    Tyvärr keno...jag är fortfarande en inbiten Malawi- och Tropheus-älskare, men jag uppskattar faktiskt alla olika fiskarter och områden. Tycker det är fascinerande med CA och SA...men vet inte när jag kan ta tag i den delen och ha ett akvarium för det. Skulle dock helt klart vara hur gött som helst att ha ett kar med sådana där fiskar...absolut!

Kommentar

• Yonaz
                      Användare
                      • January 2006
                      • 227

Någon som har erfarenheter Vieja zonata? Fick erbjudande att köpa en 25 cm till 1600 karet. Tror ni den går ihop med festaen?
                      5000 liter hemma!
                      http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

Kommentar

• endymion

Vieja vadå ....... väljer mellan två arter

Kommentar

• cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 3111

Ursprungligen postat av endymion
                          ser ut som en maculicada....men det vet du när proffsen vaknat....
                          Mvh
                          Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• JockeB
                            Användare
                            • May 2004
                            • 2964

Japp visst är det Maculicauda
                            Mvh Jocke

Kommentar

• Pangaea
                              Användare
                              • February 2004
                              • 390

Ursprungligen postat av endymion
                              mjae... visserligen är mitt färgseende en aning defekt men visst går färgen lite åt det gulorangea hållet..? lutar därför mer åt melanura... här är mina två melanuror (hanen överst)... det har varit lite osäkerhet beträffande deras ursprung men de kommer från en grupp som Simontorp sålde som melanura för ett par år sedan...

här är fler melanuror från ett annat håll också ...

Si vous cherchez à vivre des expériences uniques lors de vos escapades, Cichlidae, À L'Aventure ! est votre guide idéal. Voyagez durant vos vacances et

men sen finns ju alltid risken att det kan vara nån sorts korsning/hybrid också...
                              "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

Min zoon

/Magnus

Kommentar

• Pangaea
                                Användare
                                • February 2004
                                • 390

Ursprungligen postat av Yonaz
                                Någon som har erfarenheter Vieja zonata? Fick erbjudande att köpa en 25 cm till 1600 karet. Tror ni den går ihop med festaen?
                                Zonatan är i allmänhet rätt så lugn av sig... Vid lek kan de dock bli riktigt jävliga... sen kan det också på sedvanligt CA-vis finnas en och annan individ som bryter mönstret och visar prov på ett svårartat storhetsvansinne... har en hona som är lite så... och som skrämmer skiten ur min hane på 30+...
                                "..Det är bara att bryta ihop å komma igen..."

Min zoon

/Magnus

Kommentar

Arbetssätt...