Ursprungligen postat av Wilhelm
Vilka fiskar kan man tjäna en slant på?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av WilhelmJag undrar vart alla Ancistrus tar vägen? Inte ens katterna äter dom.
Vuxna exemplar är ju hur tåliga - och produktiva - som helst.
Det måste vara så att 99,9% av alla Ancistrus som säljs är små (=känsliga) och utsätts för grov vanskötsel av okunniga ägare.
Fast det är kul att någon del av akvarieintresset INTE gör stora hål i plånboken.Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Ungfödare, Scalare och Ancistrus är det som man ska odla om man vill ha pengar och en tråkig hobby...Och så är det.
/JKommentar
-
Levandefödare och ancitrus Tror jag att går bra och bli av med men scalarer tja med tanke på att säljs mest 54 liters akvarier åtminstone om man ser på reklam och akvarie staplarna så borde ett par kullar scalarer mätta marknaden lokalt en bra stund,men visst kan jag ha helt fel.Kommentar
-
Min erfarenhet är att scalarer säljer enormt bra. Dessvärre oavsett kvalitet och storlek.Och så är det.
/JKommentar
-
Vill man verkligen tjäna mycket pengar på att odla fiskar så skallman nog satsa på en lyckad odling av Ancistrus, Guppy och Molly eller så. Jag hoppas dock aldrig jag kommer tänka på så sätt att jag måste tjäna pengar på min hobby och väljer fiskar utifrån det.Kommentar
-
Ursprungligen postat av jonre723Min erfarenhet är att scalarer säljer enormt bra. Dessvärre oavsett kvalitet och storlek.
att sedan hitta scalarer som kan föröka sig naturligt är ju bara en dröm numera och det verkar som om Discusarna är på väg mot samma öde...Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiVill man verkligen tjäna mycket pengar på att odla fiskar så skallman nog satsa på en lyckad odling av Ancistrus, Guppy och Molly eller så. Jag hoppas dock aldrig jag kommer tänka på så sätt att jag måste tjäna pengar på min hobby och väljer fiskar utifrån det.Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiVill man verkligen tjäna mycket pengar på att odla fiskar så skallman nog satsa på en lyckad odling av Ancistrus, Guppy och Molly eller så. Jag hoppas dock aldrig jag kommer tänka på så sätt att jag måste tjäna pengar på min hobby och väljer fiskar utifrån det.
Detta är bra o gamla livskraftiga stammar som man lätt drar upp emot 8-9 cm i storlek.
Bryr mig idag inte ens om att lämna dem till butik då de max vill betala 7-8 kr för ett praktex på 5-6 cm.Senast redigerad av kaj.p; 13 January 2007, 23:04.Kommentar
-
Fina västafrikaner skulle jag glatt köpa in av privatperson, helst P. taeniatusvarianter, likaså shyssta apistogramma i par, rimliga mängder vanlig palett, rödciklid, blå ciklid, zebraciklid, eldbuk. Tillika stora mängder stor ancistrus...Kommentar
-
Ursprungligen postat av GabbiFina västafrikaner skulle jag glatt köpa in av privatperson, helst P. taeniatusvarianter, likaså shyssta apistogramma i par, rimliga mängder vanlig palett, rödciklid, blå ciklid, zebraciklid, eldbuk. Tillika stora mängder stor ancistrus...Kommentar
-
Det man måste välja tror jag är om man ska dra upp många fiskar för lite ersättning eller färre för bättre ersättning. Man får avväga lite där vad som kan vara lättsålt för affären (om de nu ska dit). Det är inte lätt för en "vanlig" affär att sälja 40 foae på 4-5 cm men 40 svärdbärare kan du rätt snabbt bli av med. Jag tror inte man ska kliva över gränsen som skiljer en vanlig fisk från en okänd fisk hos en mängdkund i affären.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pO de kan någon tjäna en "hacka" på
Molly och sånt kanske säljer, men då får man dra upp många fiskar från många kullar till rätt stor storlek innan man får en tusenlapp i handen. Föder du upp P. taeniatus "Bipindi" behöver du inte ens tjugo yngel, (dvs en kull) för att få tusenlappen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDet man måste välja tror jag är om man ska dra upp många fiskar för lite ersättning eller färre för bättre ersättning. Man får avväga lite där vad som kan vara lättsålt för affären (om de nu ska dit). Det är inte lätt för en "vanlig" affär att sälja 40 foae på 4-5 cm men 40 svärdbärare kan du rätt snabbt bli av med. Jag tror inte man ska kliva över gränsen som skiljer en vanlig fisk från en okänd fisk hos en mängdkund i affären.Kommentar
-
Jag köpte ett gäng gröna svärdbärare VF från Catemacosjön. Dessa håller jag på och odlar.
De har redan fått tre yngel och snart är jag rik!
Ska man bli rik på att odla fisk så kanske en av de bättre platserna för sin fiskodling är nånstans i Asien. Stora utomhusdammar där det finns mycket mat och varje vecka behöver man bara håva upp så mycket man vill tjäna.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar