Vilka fiskar kan man tjäna en slant på?
Kollaps
X
-
-
Ja, kanske om du har ett växthus att odla i under sommaren. De allra flesta akvarieväxter odlas ju främst ovan vatten kommersiellt. Att odla växter under vatten med konstgjord belysning är nog mer tveksamt pga det höga elpriset.Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWikiKommentar
-
Var delaktig i en lokal för odling för ett femtontal år sedan. Trodde det skulle funka så att jag på sikt skulle kunna jobba 50-75% i ordinarie jobb...nej, det blev bara en oerhört dyr och tidskrävande hobby.
Numera nöjer jag mig med att vid sidan av mitt "huvudakvarium" ha ett större kar där jag alltid har yngel av någon hyfsat attraktiv art (SA för tillfället) samt ett kar där det alltid går 50-100 ancistrusyngel.
Säljer i snitt för 2000-3000 kr/år. Det täcker med råge den el karen förbrukar, samt en del annat.
Betraktar det som en "vinst" som samtidigt är ytterst stimulerande att syssla med när det inte blir kravfyllt.
PMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Annars hur är det med vanliga guppys? Köper butiker dessa för en billig slant eller går dom äns att sälja på blocket?
mvhKommentar
-
Om du vill ha ett jädrans spring hemma hos dig så visst, lägg ut guppy´s på blocket..5:-styck?Eller spring runt bland akvarieaffärer o sälj! Hmm,man skanske skulle testa guppyodling I TV PROGRAMMET DRAKNÄSTET.Kan man få en halvmille mot 12% av odlingen??Senast redigerad av tricoti; 15 June 2009, 18:20.Kommentar
-
man kan ju låta akvariet stå utan för dörren med en liten låda, gupppy 5kr st lägg pengarna i lådan?Kommentar
-
Satsa på dyra stimfiskar som ingen annan odlar..Typ cyprichromis "kakese"..Den betalar JAG bra för. Eller odla någon annan "dyr" ciklid..Eller en lite L-mal..Svart med vita prickar.Det är en populär färgsättning..Eller urvalsodlade duboisi med ungfisk teckning..Kommentar
Kommentar