a borelli

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils42
    Användare
    • January 2003
    • 931

    a borelli

    Hej!

    Jag skrev tidigare om denna synnerligen tänkvärda fisk och fick en del svar.
    Trots detta undrar jag om det finns någon ytterligare, som har något mer att berätta för mig om denna mycket intressanta fisk, för mig som är nybörjare inom sydamerikanska, men inte inom akvaristiken ,där jag har funnits de senaste årtionden.
    Hälns Nils
  • Matz Karlsén
    Användare
    • February 2004
    • 1127

    #2
    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!

    Jag skrev tidigare om denna synnerligen tänkvärda fisk och fick en del svar.
    Trots detta undrar jag om det finns någon ytterligare, som har något mer att berätta för mig om denna mycket intressanta fisk, för mig som är nybörjare inom sydamerikanska, men inte inom akvaristiken ,där jag har funnits de senaste årtionden.
    Hälns Nils
    Jag skrev i en tidigar tråd idag om mina betingelser med mitt borelli par som har lekt.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

    Kommentar

    • nils42
      Användare
      • January 2003
      • 931

      #3
      Tack Matz, visst gjorde Du det och det tackar jag Dig för.
      Borelli tycker jag personligen vara en synnerligen fin fisk, och det är ju så att jag gärna vill ha så mycket vetande som möjligt om denna fisk.
      Jag har ju inte hållit på med sydam så länge, och de verkar ju vara lite överkurs för oss " vanliga " akvarister. Därför är allt kunnande tacksamt att få.
      Hälsn Nils J.

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • February 2004
        • 1127

        #4
        Första leken gick inte så bra. Men nu har dom lekt igen. Jag har följande vattenvärden PH 7.5
        KH2, Nitrit 0, Nitrat 15-30 ppm. Dom har lekt i en ganska stor grotta och har liksom hängt upp äggen i taket och sidan på grottan. Karet dom går i är bara på 54 liter. Jag har ganska gott om växter i karet och göder med pmdd en gång i veckan.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        Arbetssätt...