hur gör man när man mattar av ljuset egentligen??, sej inte att man kan ha tex vallisneria för det ska inte finnas växter där i.
vill matta av ljuset lite, hur gör jag??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av drennerhur gör man när man mattar av ljuset egentligen??, sej inte att man kan ha tex vallisneria för det ska inte finnas växter där i.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr) -
-
kan man inte sätta nån tejp direkt på täckglaset??160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Ursprungligen postat av drennerkan man inte sätta nån tejp direkt på täckglaset??/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Man kan även vira ungsfolie på lysrören. Då kan man även punkbelysa vissa delar i karet om man vill. Enkelt och billigt att göra och inge tidskrävande alls.Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbakaKommentar
-
Ursprungligen postat av TingelingMan kan även vira ungsfolie på lysrören. Då kan man även punkbelysa vissa delar i karet om man vill. Enkelt och billigt att göra och inge tidskrävande alls.Kommentar
-
ungsfolie, blir inte det ganska varmt, mest så det inte börjar brinna....160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Tror dom menar aluminiumfolie, och då behöver du inte oroa dig för att det ska börja brinna. Kan även tänka mej att sk bakplåtspapper kan funka, men det klarar ju flera hundra grader i ugnen, så det är nog lugna puckar.Daniel AndréassonKommentar
-
-
Ugnsfolie fungerar klockrent! Blir också väldigt snyggt när man kan skärma av en del ytor och få andra sken...Kommentar
-
Kommentar
-
Hej !
Jag har satt dit reflektorer å sen vänt på dom mot vattnet,
man kan ju vinkla dom lite osså om man vill.
johan.Kommentar
-
Varför inte byta ut lysrör mot små spotlights? Blir ett dunkelt ljus i karet och det kan riktas dit du vill. (På bilden har jag dock även något lysrör tänt, då jag kombinerar ljustyperna, förutom vid "gryning" och "skymning" då endast spotlights används)./ StefanKommentar
-
Jag kan tillägga att jag använder aluminiumfolie på sidorna av lysrören i tanganyika-burken för att få det lite mörkare. Mina nigripinnisar gillar det och färgar ut bättre.
Jag kör faktiskt också bakplåtspapper i min lilla 45-litare för att, som Ola skriver, imitera svartvatten.Daniel AndréassonKommentar
Kommentar