Channa gauchua

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • April 2002
    • 1338

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
    nu är det kids i karet i allafall
    Du glömmer väl inte anmäla dem till Malmö Akvarieförenings odlingstävling? ;-)
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Ursprungligen postat av Micke Jarhl
      En fråga Patrik angående dina channa hur stort kar kräver dom kan dom gå själva tro frågan är hur stort kar dom behöver för att trivas menar jag
      såg din annons nämligen blev lite sugen hehe
      Jag har det par jag tänkt spara i ett 200-liters, och det funkar bra. Föräldrarna till mina går också i ett 200-liters vet jag. Behövs en del inredning, t ex lite rötter på botten och så ett gäng flytväxter eller andra växter som går ända upp till ytan. Svärdsplantor verkar funka ypperligt, de gillar att krypa upp på bladen och ligga där och vila/spana.

Går finfint att ha dem för sig själva, det är inga sällskapsfirrar direkt. Ska de ha sällskap ska det vara något hyfsat kvickt och tillräckligt stort för att de inte ska kunna äta det...

Funkar annars bra med ynglen, de växer FORT!! Nästan en cm redan. Liksom föräldrarna är de glupska, matade med fryst vuxen artemia idag - efter att de klurat ut att det där stora framför näsan var hyfsat mjukt, så åt de friskt.

Daniel,
      har försökt fått fatt i Magnus, men han har ju ingen mobil... *s* ...har några arter till jag kunde anmäla också.

Hilsen,

P
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

Stolt och vaksam papps!! "Stoppa du ner den där kameran i karet så jag får BITA den..."

Ynglen växer fort och är glada hoppare. Fångade upp drygt 20 från sumpen häromdagen, breddavloppet i karet var tydligen skoj att undersöka ett tag. Numera nät för avloppet.

Hilsen,

P
        Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...