Varför pajjar alla timers i lokalen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagArne
    Användare
    • December 2006
    • 263

Jag köpte Clas Ohlsons digitala timers 2-pack för 99kr. Jag hade tänkt att tända det ena lysröret en liten stund före det andra för att få lite gryningsfunktion. Jag fick bara det ena kopplingsuret att fungera.
    Fördelen med digitala är ju att de är tysta men jag ska allt införskaffa mekanskiska. De är ju bra mycket enklare att ställa in. Mina päron har två mekaniska theben som visats i tråden som går utmärkt sen säkert 10 år tillbaka.

Finns det någon bra motsvarighet till mekaniska Theben som är lite billigare? ca 100kr styck?

Kommentar

• PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

Ursprungligen postat av MagArne
      Finns det någon bra motsvarighet till mekaniska Theben som är lite billigare? ca 100kr styck?
      Har inte hittat någon bra som är billig. Alla andra jag testat bryter förr eller senare ihop. De drar sig tidsmässigt eller så flippar själva brytarna ut (har både låst sig så timern stannar samt själva börjat ändra läge). För mig är det så att kvalitet lönar sig i längden - då kan man koppla in något och VETA att det funkar. Visst, de kostar lite mer rent ekonomiskt, men det spar trist humör i mängder...

Hilsen,

P
      Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Matz Karlsén
        Användare
        • February 2004
        • 1127

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Har inte hittat någon bra som är billig. Alla andra jag testat bryter förr eller senare ihop. De drar sig tidsmässigt eller så flippar själva brytarna ut (har både låst sig så timern stannar samt själva börjat ändra läge). För mig är det så att kvalitet lönar sig i längden - då kan man koppla in något och VETA att det funkar. Visst, de kostar lite mer rent ekonomiskt, men det spar trist humör i mängder...

Hilsen,

P
        Theben är bäst har själv dom och dom håller hur länge som helst. Och just det där med att dom är senilsäkra är det bästa. Betalar gärna mer än en hundralapp för kvalitet.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

Arbetssätt...