Nannacara adoketa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gabbi
    Användare
    • April 2002
    • 897

    Nannacara adoketa

    Det kanske märks att jag är på väg att inreda nya burkarna. Är det någon i Sverige som hållit dessa? Jag hittade en uppfödare på Nurnbergmässan som jag kontaktade när jag var tillbaka i Sverige, men då hade han fått hjärnsläpp och frågade om det var OK om han började med att skicka 20 hanar!!?? För tolvhundra kronor styck tar jag dom gärna i par, hälsade jag.

    www.akvarielagret.se/akvarieboken
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

    #2
    vacker men 1200kr/st och 20 hanar vilket klipp

    nä du ja hade nog sagt likadant...

    Kommentar

    • Chricho

      #3
      Nannacara Adoketa heter numera Ivanacara Adoketa, enligt Dr. Uwe Römers Cichlid Atlas 2.
      Denna bok är ny och jag tror den kan beställas from januari i år (2007). Det finns även med några obeskrivna Apistogramma arter som blivit namngivna.

      Kommentar

      • Chricho

        #4
        För övrigt så är arten från sydamerika. den här tråden hamnade nog i fel kategori.

        Hälsningar herr besserwisser

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 3111

          #5
          Ursprungligen postat av Gabbi
          Det kanske märks att jag är på väg att inreda nya burkarna. Är det någon i Sverige som hållit dessa? Jag hittade en uppfödare på Nurnbergmässan som jag kontaktade när jag var tillbaka i Sverige, men då hade han fått hjärnsläpp och frågade om det var OK om han började med att skicka 20 hanar!!?? För tolvhundra kronor styck tar jag dom gärna i par, hälsade jag.

          http://64.95.130.5/images/thumbnails...n_Naado_u1.jpg

          Hej.
          jo det finns folk som har odlat dessa jag tror tom att de erbjudits till dig privatodlade sådana....... dock vet jag inte om det fortfarande odlas på dem.........
          Senast redigerad av cichlids4fun; 09 January 2007, 06:02.
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • olof
            Användare
            • April 2002
            • 1823

            #6
            Hej!

            Akvariewest på Jyland brukar ha dessa i sitt (hemodlade?) sortiment.

            Vi på artregistret får kolla upp det nya namnet.

            Mvh

            olof
            http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

            Kommentar

            • Flygare
              Användare
              • January 2006
              • 13

              #7
              Jag har påträffat denna fisk på Kungsmässan i Kungsbacka men kommer inte ihåg priset. Har även sett den på Akvarie west då denna butik låg i Köpenhamn, har för mig att priset var 1200 danska kronor för en trio, detta var väl ca. två år sedan.
              Otroligt vacker fisk!!! Det sitter säkert någon och ruvar på denna fisk i Sverige. Den skall ju inte vara direkt omöjlig att odla.

              Mvh. Jesper

              Kommentar

              • Gabbi
                Användare
                • April 2002
                • 897

                #8
                Ursprungligen postat av Chricho
                För övrigt så är arten från sydamerika. den här tråden hamnade nog i fel kategori.

                Hälsningar herr besserwisser
                Besserwisser blir man först när man tror att jag inte vet det. Jag tyckte det stod "Syd och Centralamerikanska ciklider"
                www.akvarielagret.se/akvarieboken

                Kommentar

                • Gabbi
                  Användare
                  • April 2002
                  • 897

                  #9
                  Ursprungligen postat av cichlids4fun
                  Hej.
                  jo det finns folk som har odlat dessa jag tror tom att de erbjudits till dig privatodlade sådana....... dock vet jag inte om det fortfarande odlas på dem.........
                  Jo det stämmer. Inte de senaste åren dock, tyvärr.
                  www.akvarielagret.se/akvarieboken

                  Kommentar

                  Arbetssätt...