hur många yngel brukar överleva när pallettciklider får för första gången?? oxå undrar jag hur beroende dom är av mat??
hur många yngel brukar överleva??
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av drennerhur många yngel brukar överleva när pallettciklider får för första gången?? oxå undrar jag hur beroende dom är av mat??To be or not to be a cichlid-lover that´s the question! -
Är dom frisimmande så behöver dom mat.Kommentar
-
cyklops ger jag dom, men dom går inte i eget kar där går även platy, simesisk algätare, sebrafiskar, pansarmalar och en ancistrus. först var där 13 yngel men nu är dom bara7 (räknade sist i fredags) kan det ha varit för att dom inte fick nån mat igår eller??160l malawi
112l sällskapskar/CA:D
24l yngelkar:DKommentar
-
Ursprungligen postat av drennercyklops ger jag dom, men dom går inte i eget kar där går även platy, simesisk algätare, sebrafiskar, pansarmalar och en ancistrus. först var där 13 yngel men nu är dom bara7 (räknade sist i fredags) kan det ha varit för att dom inte fick nån mat igår eller??To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
kan man förebygga detta på något sätt??, att andra fiskar äter upp ynglena.160l malawi
-
Nej de äter yngel får de mycket fryst och levande så minskar lusten en aning sen så brukar palletter vara duktiga yngelvårdare.
Säkrast är ju att stoppa ynglen i ett eget kar.Kommentar
-
tyvärr har jag inget yngelkar men jag matar med frysta cyklops nu så vi får hoppas att dom yngel där e överlever.160l malawi
-
Ja du kanske kan arrangera växter och sten så att det blir bra gömslen så brukar det allttid bli några kvar.Kommentar
-
jag har det ganska tätplanterat med växter redan så mer gömställen blir svårt att ordna160l malawi
-
jag brukar mata mina yngel med micropan efter med lite övergång går jag till cyklops eller liknadne frysvaror.Kommentar
-
Vissa palett par brukar också äta nästan alla sina yngel ibland.720 L SA/CA. 222 L barber/botior.Kommentar
-
Kommentar