Dimmigt, uppsvullet öga.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Hur ofta byter du vatten? Hemma far jag bara dessa problem nar jag sloar med vattenbytena. Nitrit ar inte det enda som firrarna inte gillar. Jag skulle gissa att bakterienivaerna ar extremt hoga. Galler sakert andra mikroorganismer ocksa. Nitrat ar inte hur bra som helst i langden.

Har du verkligen <6.4 fran kranen och 0 karbonathardhet? Har du egen brunn? Om sa ar fallet sa hamnar du utanfor vad jag har erfarenhet av. UV filter och aktivt kol kanske?

Hursomhelst: Isolera och behandla ar vad jag skulle gora om jag var du.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Silverlod
      Användare
      • October 2006
      • 45

Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Hur ofta byter du vatten? Hemma far jag bara dessa problem nar jag sloar med vattenbytena. Nitrit ar inte det enda som firrarna inte gillar. Jag skulle gissa att bakterienivaerna ar extremt hoga. Galler sakert andra mikroorganismer ocksa. Nitrat ar inte hur bra som helst i langden.

Har du verkligen <6.4 fran kranen och 0 karbonathardhet? Har du egen brunn? Om sa ar fallet sa hamnar du utanfor vad jag har erfarenhet av. UV filter och aktivt kol kanske?

Hursomhelst: Isolera och behandla ar vad jag skulle gora om jag var du.
      Gjorde testen innan jag skrev detta men Multistick kanske inte är den mest exakta testen man kan göra.

Ursprungligen postat av Sollentunakommun
      Vattnet i Sollentuna är medelhårt, på gränsen till mjukt (6,1 dHo, tyska hårdhetsgrader).
      Medelinfo från Norrvatten.

Vi har fjärrvärme och varmvattnet kommer från det systemet.
      Kanske bara testa kallvattnet det kommer separat.
      Melanchromis Interruptus.
      Labidochromis sp. Hongi.
      Metriaclima Callainos.
      Ancistrus Dolichopterus.

Kommentar

Arbetssätt...