Ursprungligen postat av Robin
Sju kar på samma yta som ett!
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av RobinDärav kunde vi även få användning för tvärstagen mer än att dom bara skulle finnas där då vi inte tänker ha täckglas.
// PerryKommentar
-
Ursprungligen postat av Calvus555Skulle ni inte ha sandlekare i översta bajan? Om ni inte har täckglas så kommer karet tömmas markant på fisk varje gång ljuset släcks.
// PerryMvh
RobinKommentar
-
-
Kan bara hålla med. Det räckte med 5 minuter utan täckglas så hade 2 melanogenys hoppat ur mitt 660 liters kar.Kommentar
-
Jag har fler än detta exempel på hur fiskar kan se ut, om man inte har täckglas, eller glömt att se till, så det inte finns ställen där de kan hoppa ut.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av WilhelmJag har fler än detta exempel på hur fiskar kan se ut, om man inte har täckglas, eller glömt att se till, så det inte finns ställen där de kan hoppa ut.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDet behöver ju inte bara bero på avsaknaden av täckglas. Hur klarar sig fiskarna utan täckglas i naturen? =)Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDet behöver ju inte bara bero på avsaknaden av täckglas. Hur klarar sig fiskarna utan täckglas i naturen? =)mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Låt dom va utan täckglas. Dom vill ha det där djungel stuket. Jag gillar det oxå....=)
Vakna-----Gå på muggen-----Få en fisk i huvudet------Släng tillbaka den----Käka frukost--Kommentar
-
-
Hur mår en sån firre, som hela dagarna kör huvudet i täckglasen!?/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Det går ju inte att komma ifrån att en fisk som hoppar ur karet, ofta är en väldigt skrämd fisk. (Om det inte är en ctenopoma, då är det snarare att benämna som migration) Ska man köra utan täckglas får man ha detta i baktanken, inkoppa lugnt, passa på fisken i början, kanske sänka vattennivån osv. Jag tvekar inte att köra de allra flesta fiskar utan täckglas, däremot har jag kapitulerat inför stänktetror, bettor, ovan nämnda ctenopoma som iofs bara sticker när den inte trivs, och bläckfisk. Jag har kört utan täckglas i många år, och enda förlust hittillls är en petrotilapia som hoppade ur första natten.Kommentar
-
Alla som har haft eller har sandlekare då speciellt Xenotilapior eller Enantiopus vet att de flyr i panik när ljuset släcks, och framför allt om man rör sig runt karet.
Visst kan fungera att sänka vattennivån och kanske ha en 5cm glaslist runt insidan av karet.
// PerryKommentar
-
Glöm inte nu att jag själv har X antal av dessa arter på jobbet, och att jag dagligen kollar golven. Kan inte minnas en gång på 7 år som dessa arter har hoppat. Det betyder inte att jag inte tror på era erfarenheter, men jag är inte helt avskräckt heller.Kommentar
Kommentar