Det här är rådasand 0,33. Jag har bytt vatten nu, och det ser aningen bättre ut. Håller för övrigt på att borra, såga och limma bakgrunder i småkaren. Lite knepigt om jag får säga det själv. *silikon överallt*
Sju kar på samma yta som ett!
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av HankVad är ciklidgrus?
Blästersand i finare förpackning ellerTony EnglundKommentar
-
Gabbi nu vart jag ju genast sugen på ett nano saltvatten. får ta mig förbi lagret någon dag å få en snabbare förklaring hur man sköter ett utan sumpKommentar
-
Ursprungligen postat av wrackerGabbi nu vart jag ju genast sugen på ett nano saltvatten. får ta mig förbi lagret någon dag å få en snabbare förklaring hur man sköter ett utan sumpMVHKommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av TonyNej, ciklidgrus är ett snyggare namn på kalciumkarbonat, ett grus bestående av just kalciumkarbonat. Krittvitt och skitsnyggt, men ett enlände att tvätta.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinDet kostar en slant också till skillnad från rådasand som nästan är gratis.Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av TonyJag tror att ciklidgrus, eller snarare kalciumkarbonaten, kunde vara nästan lika gratis om man vet vart man hittar det. Papperstillverkarna använder det som blekmedel i papper och köper ju detta tonvis på lastbilMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RatzJaså, behöver man inte sump till nanokar?
*Ökar vattenvolymen totalt.
*Ger mer plats för utrustning, refugium osv. (Även bra om man vill lägga till mer utrustning än vad man ursprungligen hade planerat)
*Får bort ytvattenskiktet via ytavrinningen.
Det är inget specifikt just för nanon. Det finns de som kör stora burkar utan sump också, även om jag personligen helst skulle köra med.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinNågra av fiskarna vi ska ha är Gnatochromis, Xenotilapia, Pelvicachromis, Cyathopharynx.. sen blir det lite Regnbågsfiskar och barber.
2 kar blir saltvatten så där blir det väl lite koraller och småfisk.. räkor kanske.
Såg hos Sture att vår lapp ligger överst i högen så det blir nog julafton på fredag. =)
Vad blir det för barber ???Kommentar
-
Hm. Jag sneglar ju helt klart på Barbus hulstaerti och Puntius vittatus. Främst dessa, sedan får vi se.Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander YlipääVackert ! Vad kör ni för filter i de nedersta karen? (förlåt om jag missat det)Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinTill saltet blir det Aqua Clear 70 (1500 liter) och dom andra två får varsitt AC 50.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayRobin om du väntar lite med pumparna till dom undre burkarna kan du ju köpa ett objektiv ist så länge =)
Skulle jag fått bo hos dig då?
Som tur är ligger dom här hemma...Mvh
RobinKommentar
Kommentar