Robin. Vilken modul är det du har på botten i det stora akvariet? Såg nog inte just den i affären när jag var där och letade. Den är väldigt fin.
Sju kar på samma yta som ett!
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av besonOkej! anledningen till att jag funderade va att jag ska bygga en bro över min dam, hellst så ska den ha en böj/sväng två meter ut. Obehandlad ek är ett träslag som står emot vatten bäst(stolparna ska ner i botten på dammen). Men jag undrar är det någon risk med att ställa i ek i dammen. Dammen innehåller Koi. Tänker fört o främst på vattenkvaliten, filter, uv-ljus osv...
Tomas
MVH
MagnusKommentar
-
Ursprungligen postat av johhoRobin. Vilken modul är det du har på botten i det stora akvariet? Såg nog inte just den i affären när jag var där och letade. Den är väldigt fin.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tropfrogEkträ inehåller garvsyra som inte är så bra för fiskar. Dockkan det gå bra om det är lite trä och mycket vatten.
MVH
Magnus
Ca: 18 - 20 kubik; två ekstolpar 95*95 djup 1 meter.
Tror du de funkar!
TomasKommentar
-
väldigt off topic men, jag tror att det funkar, jag har rätt mycket ekgrenar i mitt 720 kar och har aldrig märkt några problem, skillnaden är ju klart att i ett kar byter man vatten på ett annat sätt än i en dammMvh FredrikKommentar
-
-
Här kommer bilder och faktiskt till dagen uppdaterad artlista.
Bilderna är tagna precis nu och 1 h efter vattenbyte i alla sötvattenskaren så det är lite grumligt och luftbubbligt.
Tanganyika
Neolamprologus tretocephalus
Neolamprologus falcicula
Lamprologus signatus
Cyprichromis sp. ”leptosoma jumbo tricolor”
Opthalmotilapia boops, Nkondwe
Telmatochromis vittatus
Västafrika
Pelvicachromis taeniatus, Lokundje
Pelvicachromis taeniatus, Nange
Pelvicachromis taeniatus ”Nigeria green”
Pelvicachromis sacremontis
Pelmatochromis nigrofasciatus
Neolebias unifasciatus
Neolebias trilineatus
Killies
Fundulopanchax sjoestedti ”akvariestam”
Epiplatys dageti ”Robertsport”
Barber
Puntius vittatus
Salt
Amphiprion percula (original)
Amphiprion percula (black/white)
Lysmata debeliusSenast redigerad av Robin; 11 May 2007, 23:21.Mvh
RobinKommentar
-
-
Skoj med uppföljningsbilder. Karen ser fina ut, som VA-fantast gillas särskilt småkarenKommentar
-
-
Ursprungligen postat av MickeSkoj med uppföljningsbilder. Karen ser fina ut, som VA-fantast gillas särskilt småkarenKommentar
-
Jag fick en ny fisk idag.. Neolamprologus falcicula..
Hur cool som helst.. ska som om jag kan få några snygga bilder... Håller på o äter glass, fotar och skriver inlägg samtidigt just nu.Mvh
RobinKommentar
-
Kanonsnygga kar. Kul att du har valt så många olika arter från olika platser.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kommentar