vart får man tag på astaxanthin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mats persson
    Användare
    • November 2006
    • 13

    #31
    linkan AB

    köp från linkan AB och skit i hur drygt det är. 200 gram räcker ju hur länge som helst, om du inte skall mata hela tanganyika sjön.har själv provat och det funkar bra.

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

      #32
      här hittar du direkt från usa samma som linkan säljer men betydligt billigare 39 dollar för 454gram. sen tillkommer säkert avgifter och frakt och moms på 30 dollar eller nåt men det blir ju ändå halva priset mot linkan.............går man ihop några stycken och köper kan man komma ner i avgifterna...........

      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • olaJ
        Användare
        • August 2003
        • 584

        #33
        Ursprungligen postat av olaJ
        jag köper mitt från Asta Carotene i Gustavsberg. Om du vill ha adress och telnr samt %-halten i just det här märket (finns ju andra också) kan jag kolla på burken nästa gång jag är i lokalen.
        Citerar mig själv och har kollat upp ettiketten på burken nu, det står så här, ordagrannt:

        NOVASTA

        Fiskfoder: Varje sachett (5g:s påse, det är nämligen förpackat så, med 200 st påsar i burken) innehåller algmjöl av algen Haematococcus pluvialis motsvarande 125 mg rent astaxanthin. En förpackning räcker till 1,3-2 kg färdigt fiskfoder.

        Innehåll: Algmjöl (Haematococcus pluvialis) innehållande 25 mg astaxanthin/g mjöl, aska >3%, fibrer 1,5%, råprotein 6%, råfett 25%.

        Andra tillsatser: Maltodextrin.

        Tillverkas av: AstaReal AB, Idrottsvägen 4, 13440 Gustavsberg, Sverige Tel.nr 08-57013950.

        Jag har alltid blivit mycket väl bemött och hoppas dom finns kvar nästa gång jag skall köpa. Dom har bytt namn ett antal ggr sedan mitt första köp pga av olika orsaker som jag ärligt talat inte bryr mig om, bara jag kan köpa pulvret när jag vill ha det.

        Nu är det upp till er mattesnillen att räkna ut vilket av märkena som innhåller den största %:en astaxanthin/g pulver, detta är jag faktiskt också nyfiken på då jag inte testat ngt annat än Novastas produkter (som tidigare hette AstaCarotene mm)
        Senast redigerad av olaJ; 07 January 2007, 19:44. Anledning: Felstavning
        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • August 2003
          • 584

          #34
          Ursprungligen postat av Malawe
          Nja...det kan man kanske säga. Faktum är att Novasta Astaxanthin är 4ggr dyrare att köpa mot samma mängd Naturose Astaxanthin. Novasta Astaxanthin har 2,5% ren astaxanthin medans Naturose Astaxanthin har 1,5%. Doseringsmässigt så får man dosera nästan dubbelt så mycket med Naturose mot vad man kanske gör med Novasta...men då är priset mer än 4ggr dyrare.

          Det är också svårt att få fram innehållsförteckning och näringsvärden på BioReal´s Novasta Astaxanthin...men Cyanotech´s Naturose Astaxanthin har en bättre presentation av sin produkt.



          Jag ska dock påtala att jag fick bra resultat med Novasta Astaxanthin när jag provade det, men valde att gå över till Naturose Astaxanthin när jag fick tag på det...och jag har inte ångrat mig.
          såg inte malwes inlägg tidigare om dosering på linkan vs novasta.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #35
            Jo men det inlägget var med hänsyn till Linkan´s "gamla" pris. Vet ej vilket pris de har nu, men om det kostar 400kr för 200g så kanske det jämnar ut sig.

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #36
              Senaste från Linkan AB angående Naturose Astaxanthin:

              Svaret på frågan om vi fortfarande vill ge rabatt är Ja och det är svaret när det gäller den skrala tillgången också. Efter bl a en jordbävning så har Cyanotech haft en del störningar i produktionen som har försenat leveranserna MYCKET och sedan har vi varit tvungna att skicka allt det vi fått hem direkt till foderindustrin som vi säljer till.

              Vi håller på att dra igång en webshop för de produkter som vi säljer i småförpackningar till häst-, hund- och fiskfolk så när vi får igång denna vill vi gärna att ni beställer den vägen. Vi tänkte då lägga om NCS-rabatten så att det blir en procentuell rabatt, (10%) och sedan läggs porto/frakt på, detta för att underlätta administrationen av beställningar via webshopen. Ni tjänar någon 10a mer på detta på en 200 grams förpackning, se nedan. Jag har skrivit till Mikael Evander om detta upplägg, (är han ansvarig för företagskontakter och medlemserbjudanden i NCS?), och meddelar honom och dig så snart vi har NatuRose hemma igen.

              Jan-06 NatuRose Grundpris per kg: 1550 SEK+ moms= 1937,50 SEK inkl. moms

              NatuRose -10% NCS-rabatt: 1395 SEK+ moms= 1743,75 SEK inkl. moms



              Pris inkl. moms för 200 gram NatuRose: 348,75 SEK

              Porto för 200 gram: 22,00 SEK

              Summa inkl. porto: 370,75 SEK



              På denna prisnivå och jämfört med tidigare överenskommelse om fritt porto så tjänar ni 16,75 SEK på en 200 grams försändelse. (Jämför man med priset som varit i slutet av 2006, 400 SEK inkl. moms o frakt så ser det ju ännu bättre ut:-)

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • August 2003
                • 584

                #37
                Ursprungligen postat av Malawe
                Jo men det inlägget var med hänsyn till Linkan´s "gamla" pris. Vet ej vilket pris de har nu, men om det kostar 400kr för 200g så kanske det jämnar ut sig.
                Ja, men om det nu är så att som du skrev i ett tidigare inlägga att man måste dosera nästan dubbelt så mycket av naturose som av novasta så blir det ju dubbelt så dyrt att få fram likvärdig dos astaxanthin per kilo foder.
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #38
                  Ursprungligen postat av olaJ
                  Ja, men om det nu är så att som du skrev i ett tidigare inlägga att man måste dosera nästan dubbelt så mycket av naturose som av novasta så blir det ju dubbelt så dyrt att få fram likvärdig dos astaxanthin per kilo foder.
                  ?? När jag skrev det så var priset på Novasta 4ggr högre än på Naturose...så rent kostnadsmässigt så hade man fått ut mer av Naturose än av Novasta. Nu ligger priserna snarlikt varandra så då är det en bedömningsfråga vilket man vill använda. Frågan är om ditt pris för Novasta på 1kg är ett pris som alla får om de beställer...

                  Sedan är det också detta med vad Novasta innehåller i jämförelse med Naturose. I Naturose finns en massa vitaminer och mineraler samt aminosyror...jag skulle vilja se liknande förteckning på Novasta innan jag säger att det är likvärdiga produkter.

                  Kommentar

                  • olaJ
                    Användare
                    • August 2003
                    • 584

                    #39
                    Ursprungligen postat av Malawe
                    ?? När jag skrev det så var priset på Novasta 4ggr högre än på Naturose...så rent kostnadsmässigt så hade man fått ut mer av Naturose än av Novasta. Nu ligger priserna snarlikt varandra så då är det en bedömningsfråga vilket man vill använda. Frågan är om ditt pris för Novasta på 1kg är ett pris som alla får om de beställer...

                    Sedan är det också detta med vad Novasta innehåller i jämförelse med Naturose. I Naturose finns en massa vitaminer och mineraler samt aminosyror...jag skulle vilja se liknande förteckning på Novasta innan jag säger att det är likvärdiga produkter.
                    Skrev du inte i ett tidigare inlägg att naturose kostade 260 kr för 200g och att det numera kostade 400 kr för samma mängd? Det får jag till 1300 kr för 1000g (tidigare pris) och 2000 kr nuvarande pris. Om det gamla priset fortfarande gäller för novasta så är det, med tanke på att det nästan är dubbelt så drygt att dosera, en bättre affär, eller mina mattekunskaper är helt utdaterade? :-).. Som jag skrev innan så betalade jag ca 1700:- för ett kilo novasta.

                    Jag har inte några barn med novasta, så det förutsätter jag att alla får samma pris som jag. Vad produkterna innehåller i övrigt, förutom mängden astaxanthin, har jag inte tagit någon hänsyn till då detta inte var något som frågeställaren undrade om i första frågan.
                    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #40
                      Ursprungligen postat av OlaJ
                      Skrev du inte i ett tidigare inlägg att naturose kostade 260 kr för 200g och att det numera kostade 400 kr för samma mängd? Det får jag till 1300 kr för 1000g (tidigare pris) och 2000 kr nuvarande pris. Om det gamla priset fortfarande gäller för novasta så är det, med tanke på att det nästan är dubbelt så drygt att dosera, en bättre affär, eller mina mattekunskaper är helt utdaterade? :-).. Som jag skrev innan så betalade jag ca 1700:- för ett kilo novasta.
                      260kr/200g var priset under större delen av 2006. I slutet av 2006 höjdes priset pga svårigheterna som Cyanotech råkat ut för...då kostade det 400kr/200g. Enligt de nya siffrorna skulle det nya priset vara ca 370kr/200g vilket omräknat blir ca 1740kr/kg.

                      Visst Ola...priset är detsamma för produkterna men jag efterlyser mer fakta runt Novasta´s näringsinnehåll innan man kan jämföra produkterna fullt ut. Innehåller Novasta lika många andra fördelaktiga näringsämnen som Naturose så är det givetvis bättre att få den starkare produkten Novasta...som är 1,6ggr starkare än Naturose i procentandelen astaxanthin...men för mig så är även de övriga näringsämnena viktiga för vart jag köper mitt astaxanthin.
                      Senast redigerad av StefanL; 11 January 2007, 10:53.

                      Kommentar

                      • stiffe
                        Användare
                        • April 2002
                        • 953

                        #41
                        Ursprungligen postat av cichlids4fun
                        här hittar du direkt från usa samma som linkan säljer men betydligt billigare 39 dollar för 454gram. sen tillkommer säkert avgifter och frakt och moms på 30 dollar eller nåt men det blir ju ändå halva priset mot linkan.............går man ihop några stycken och köper kan man komma ner i avgifterna...........

                        http://www.brineshrimpdirect.com/sea...xanthin+Powder

                        Tog kontakt med Brineshrimp Direct om prisförfrågning på ett kilo Naturose Astaxanthin och fick följande svar:

                        Dear Stefan,

                        Thank you for your interest in our products.



                        In answer to your question; We can offer one kilo at US$80.00, plus shipping.

                        The UPS rate to Sweden via Worldwide Express is US$56.90.

                        Let us know if we can be of help.

                        Kindest regards,

                        Tim
                        mvh Stefan

                        Kommentar

                        • Tony
                          Användare
                          • April 2002
                          • 4594

                          #42
                          Oj! Det var skillnad det.. frakten tar ju ut en del, men sambeställning vore väl något?
                          Tony Englund

                          Kommentar

                          • rent vatten
                            Användare
                            • November 2005
                            • 530

                            #43
                            Hej jag funderar på att bli medlem.Anledning är tidningen men främst för att få köpa astaxanthin.Hur är det om jag blir medlem nu, får jag köpa astaxanthin till medlemspris då?

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #44
                              Ursprungligen postat av rent vatten
                              Hej jag funderar på att bli medlem.Anledning är tidningen men främst för att få köpa astaxanthin.Hur är det om jag blir medlem nu, får jag köpa astaxanthin till medlemspris då?
                              Ja...via Linkan AB...dvs Naturose Astaxanthin.

                              Kommentar

                              • rent vatten
                                Användare
                                • November 2005
                                • 530

                                #45
                                Ursprungligen postat av Malawe
                                Ja...via Linkan AB...dvs Naturose Astaxanthin.
                                Ok vad bra.Men erbjudandet gäller fortfarande då.Även fast det var till Nov-06.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...