vart får man tag på astaxanthin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #16
    Jag ville veta priset...givetvis ute i butik. Jag såg att han/dom endast säljer till grossist/ÅF.

    Ursprungligen postat av malawi375
    Öh, när jag tittar på sidan så står det i alla fall:
    "Finns i storleken: 5g (vacumförpackat). 30:-/st + frakt."
    (fast de e la grossistpriset då eftersom de inte säljer till privatpersoner)
    Jag tror att priset är detsamma till kund...då jag har för mig att jag betalade 25kr/st + frakt för 5g. Hur som helst så får du betala minst ca 250-300kr exklusive frakt för 50g medans Naturose Astaxanthin som Linkan AB säljer till NCS medlemmar kostar 260kr inklusive frakt för 200g (om nu inte priset ändrats).

    Kommentar

    • stiffe
      Användare
      • April 2002
      • 953

      #17
      Ursprungligen postat av Malawe
      Och vad skrev de att priset låg på?

      Jag har inte varit i kontakt med Kristin på Linkan AB sedan länge, men ska precis ordna mer nu så då får jag reda på hur det ligger till.

      Men NCS borde ju ha fått ändrade uppgifter från Linkan?
      Priset jag fick betala i mitten på december var 400:- för 200g.
      Jag beställde 400g men det kunde dom inte leverera eftersom, som någon skrev här i tråden, odlingen på Hawaii delvis var sönderblåst.
      Jag fick beskedet att i slutet på januari räknade man med att få in nytt på Linkan men att man tyvärr inte längre kunde ge någon rabatt mer än då frakten för oss NCS medlemmar
      mvh Stefan

      Kommentar

      • stiffe
        Användare
        • April 2002
        • 953

        #18
        Ursprungligen postat av olaJ
        jag köper mitt från Asta Carotene i Gustavsberg. Om du vill ha adress och telnr samt %-halten i just det här märket (finns ju andra också) kan jag kolla på burken nästa gång jag är i lokalen.
        Vad kostar det som du köper Ola?
        mvh Stefan

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • August 2003
          • 584

          #19
          Ursprungligen postat av Malawe
          Och vad skrev de att priset låg på?

          Jag har inte varit i kontakt med Kristin på Linkan AB sedan länge, men ska precis ordna mer nu så då får jag reda på hur det ligger till.

          Men NCS borde ju ha fått ändrade uppgifter från Linkan?

          Secret Alicia: Det finns en del att välja på. T ex det som OlaJ var inne på...dvs Asta Carotene men även en produkt som jag själv använt, innan jag hittade Naturose Astaxanthin, nämligen Novasta Astaxanthin. Sedan finns det att köpa på Hälsoapotek...men betydligt dyrare och så är det inkapslat i ampuller som man måste bryta isär. Absolut bästa alternativet, enligt mig, är att köpa via Linkan AB om man är medlem i NCS. Naturose Astaxanthin är en mycket bra produkt och den skickas i 200gr förpackningar.

          Mitt råd är att du beställer av Linkan AB...och om du inte är medlem så tjänar du bra på att bli medlem. Inte enbart för Naturose Astaxanthin utan för de förmåner du får utöver...rabatter i olika akvariebutiker samt en oerhört bra tidskrift...Ciklidbladet från NCS.
          Asta Carotene hette tidigare Asta Reale och det är dom som säljer Novasta som du refererar till.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3217

            #20
            Ursprungligen postat av Malawe
            Jag ville veta priset...givetvis ute i butik. Jag såg att han/dom endast säljer till grossist/ÅF.



            Jag tror att priset är detsamma till kund...då jag har för mig att jag betalade 25kr/st + frakt för 5g. Hur som helst så får du betala minst ca 250-300kr exklusive frakt för 50g medans Naturose Astaxanthin som Linkan AB säljer till NCS medlemmar kostar 260kr inklusive frakt för 200g (om nu inte priset ändrats).
            ja när jag pratade med fredrik, så tror jag att han nämde att det astaxhantin han säljer är drygare, så det är därför det har ett högre pris

            Kommentar

            • olaJ
              Användare
              • August 2003
              • 584

              #21
              Ursprungligen postat av stiffe
              Vad kostar det som du köper Ola?
              Jag köpte ett kilo sist och det betalade jag ca 1700:- för, inklusive frakt och moms.
              "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                #22
                Ursprungligen postat av olaJ
                Jag köpte ett kilo sist och det betalade jag ca 1700:- för, inklusive frakt och moms.
                ola vet du om det är lika drygt det som du köper kontra det som vi köper genom ncs. mvh janne

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #23
                  Nja...det kan man kanske säga. Faktum är att Novasta Astaxanthin är 4ggr dyrare att köpa mot samma mängd Naturose Astaxanthin. Novasta Astaxanthin har 2,5% ren astaxanthin medans Naturose Astaxanthin har 1,5%. Doseringsmässigt så får man dosera nästan dubbelt så mycket med Naturose mot vad man kanske gör med Novasta...men då är priset mer än 4ggr dyrare.

                  Det är också svårt att få fram innehållsförteckning och näringsvärden på BioReal´s Novasta Astaxanthin...men Cyanotech´s Naturose Astaxanthin har en bättre presentation av sin produkt.



                  Jag ska dock påtala att jag fick bra resultat med Novasta Astaxanthin när jag provade det, men valde att gå över till Naturose Astaxanthin när jag fick tag på det...och jag har inte ångrat mig.

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

                    #24
                    Ursprungligen postat av stiffe
                    Priset jag fick betala i mitten på december var 400:- för 200g.
                    Jag beställde 400g men det kunde dom inte leverera eftersom, som någon skrev här i tråden, odlingen på Hawaii delvis var sönderblåst.
                    Jag fick beskedet att i slutet på januari räknade man med att få in nytt på Linkan men att man tyvärr inte längre kunde ge någon rabatt mer än då frakten för oss NCS medlemmar
                    Oj det var skillnad det. Men som det var sagt tidigare så var ju tillgången och priset från Cyanotech avhängt med vilket pris det kunde ge oss (samt dollarkursen). Det tåls att kontakta Linkan AB för att få uppdatering nu då. Jag tycker det är underligt att ingen info kommit då Kristin ofta var noga med att informera om alla förändringar...men jag har ju inte hand om det här längre.

                    Letar man efter Asta Carotene på nätet så ser det ut som om de kursat...??
                    Senast redigerad av StefanL; 06 January 2007, 16:58.

                    Kommentar

                    • Rhodebaert
                      Användare
                      • February 2006
                      • 557

                      #25
                      Vad krävs för att odla asthaxanthin? Saltvatten och sol? Kanske vore något för utvecklingsländer i afrika att ge sig på. Eller någon av oss kanske skall starta en odling? :-)
                      Det går alltid en senare buss.

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        #26
                        Ursprungligen postat av Rhodebaert
                        Vad krävs för att odla asthaxanthin? Saltvatten och sol? Kanske vore något för utvecklingsländer i afrika att ge sig på. Eller någon av oss kanske skall starta en odling? :-)
                        Öh? Det krävs lite mer sedan för att utvinna astaxanthinet ur mikroalgen...
                        Det är ungefär som chipsreklamen..."Och ur de här bladen görs sedan chips..."

                        Kommentar

                        • Rhodebaert
                          Användare
                          • February 2006
                          • 557

                          #27
                          Ursprungligen postat av Malawe
                          Öh? Det krävs lite mer sedan för att utvinna astaxanthinet ur mikroalgen...
                          Det är ungefär som chipsreklamen..."Och ur de här bladen görs sedan chips..."
                          Jo jag antar det men det finns ju folk som gör det redan så det är bara att snoka reda på hur det går till och sätta igång.
                          Det går alltid en senare buss.

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • August 2002
                            • 10784

                            #28
                            Folk? Det är ju stora företag med massor av kunskap, erfarenhet samt forskning som producerar dessa produkter.

                            Gillar dock din inställning att inget är omöjligt...hehe...

                            Kommentar

                            • bmwpower
                              Användare
                              • December 2002
                              • 1934

                              #29
                              ålads har 3,5%

                              Kommentar

                              • robjo
                                Användare
                                • May 2005
                                • 330

                                #30
                                Är det en stor skillnad på rent Astaxanthin och detta.

                                Förutom priset då.

                                /Robban
                                http://picasaweb.google.se/sipedon/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...