Ursprungligen postat av malplacerad
Bästa begklippet på DLSR?
Kollaps
X
-
-
D40 verkar faktist ruggigt vass bildmässigt. Fördelen med den är att den kan jag köpa ny utan att bli ruinerad. Dock så känns den lite som en nybörjarkamera som man kanske växer ur? Framförallt när urvalet av prisvärda objektiv blir begränsat.Kommentar
-
Nja den är ju tänkt för dom som vill ha bättre bildkvalitet än vad kompakterna ger men som inte har något större intresse av att köpa hur mycket optik som helst utan kommer köpa 2 kanske 3 objektiv och sen köra på det. Sen är ju silentwave optik framtiden och den optik som finns redan idag är väldigt fin.
Sugen på att ha som resekamera själv, enkel att använda och ger bra bilder. Men som du säger den är lite begränsad vad gäller enkel manuell hantering. Man måste in i menyn för att göra saker större kameror har knappar till.Kommentar
-
D40 + 18-55mm för 5565:- som billigast på pricerunner, väldigt intressant. Någon som har något att säga om objektivet? Har inte hittat nåt negativt att läsa om det till skillnad från canons kitobjektiv.Kommentar
-
-
Jag blev riktigt sugen på en 10d nu när jag fick se priset på huset. Under 4000kr gick det att hitta för. Ett 50mm/1,8 och akvariefotograferingen är igång!Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av malplaceradVad är det som skiljer d50 och d40, de ligger väldigt lika i pris?
Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJag blev riktigt sugen på en 10d nu när jag fick se priset på huset. Under 4000kr gick det att hitta för. Ett 50mm/1,8 och akvariefotograferingen är igång!
Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeHär finns en test och jämförelse mot D50:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond40/||||Kommentar
-
Va är ciklider.se för påhitt nu då? Varför vilseleda bort folk från ciklid.se?Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskVa är ciklider.se för påhitt nu då? Varför vilseleda bort folk från ciklid.se?Kommentar
-
Absolut!Kommentar
-
Kan någon rekomendera ett bra allroundobjektiv? Inget budgetalternativ utan ett BRA som jag kommer kunna behålla längeKommentar
-
-
Kommentar