Avfuktare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Avfuktare

Jaha, då var det väl kanske dags att fundera på att köpa en avfuktare. Det finns avfuktare från 1000kr till, ja nästan hur mycket som helst. Jag skall ha en i ett 12m2 rum och undrar om någon kan rekommendera mig en bra avfuktare för detta utrymme. Jag skall ha täckglas på alla kar! Den får gärna ha bra kapacitet i behållaren då jag inte har nån stans för att ha utrinning ännu. Det är väl något jag skall fundera på att fixa i framtiden iofs.

Den får gärna inte vara svindyr

Rekommendera gärna bra märken och modeller...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Woods modeller brukar rekommenderas: http://www.vitvaror.net/html/woods%20avfuktare.html
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• PeBe
      Användare
      • September 2005
      • 26

Avfuktare

Ett tips kan vara att kolla vad för rörmaterial som används i avfuktaren om du skall utnyttja vattnet . ( typ om det är koppar i rören "ej bra")

Hälsn. PeBe

Kommentar

• bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

Det bästa avfuktaren är woods maskiner, dom är likvärdiga me billiga byggavfuktare.
        Jag frågade ett företag som gör avfuktare som kostar 6-7000kr och svaret var att ska den inte flyttas och tåla misshandel så woods lika bra.

Kommentar

• ciklidMartin
          Användare
          • February 2004
          • 213

Fick en Wood's MDE25 av en polare. Man kan ställa in fläkthastighet, till vilken luftfuktighet man vill avfukta mm. Tanken är på 10 liter. Är nöjd med den men den bullrar en del så man kan inte direkt ha den i vardagsrummet.
          Zaphi: Skall du ha en woods så hör av dig!
          www.polarpumpen.se, Fujitsu värmepump

Kommentar

Arbetssätt...