Bollmora Akvarieklubbs vårauktion

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeE
    Användare
    • January 2007
    • 17

Bollmora Akvarieklubbs vårauktion

Äntligen är det snart vår, eller rättare sagt dags för Bollmora akvarieklubbs stora våruktion!

Söndagen den 25:e februari i Bollmora föreningsgård
    För info se www.bollmoraakvarieklubb.org

Det går som vanligt utmärkt att förbeställa etiketter. Vi kommer att posta etiketterna till er som har mer än 50 poster att sälja. Men vi är även tacksamma om ni som vill sälja ett lägre antal poster vill förbeställa för att underlätta hanteringen på själva auktionsdagen. Etiketter som inte postas finns för avhämtning i samband med inlämnandet av gods mellan kl 10,00 och 11,45 i Bollmora föreningsgård.

Förbeställer gör ni genom att e-posta
    auktion@bollmoraakvarieklubb.org
    Vi kommer att bekräfta alla förbokningar, dvs har du inte fått ett svar på din förbeställning så skicka en gång till.

Uppge ditt namn, telenr, adress, samt om du vill ha pengarna insatta på ditt konto efter auktionen.
    Om du vill ha pengarna insatta så glöm inte att lämna korrekt kontonr, clearingnr samt vad det är för typ av konto/bank
  • AmLi
    Användare
    • April 2005
    • 14

Vilka poster är anmälda?

Funderar starkt på att ta en sväng till Bollmora på söndag. Det skulle vara trevligt att få lite förhandstips om vad som kommer att bjudas ut till försäljning. Inte minst för att veta hur mycket pengar man ska ta med sig :-)
    Återfallsakvarist

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
      Det är inte för inte som Bollmora kallas landets bästa akvarieklubb,dom har precis a llt en bra akvarieklubb ska ha,Mvh Ann-Mari

Kommentar

• AmLi
        Användare
        • April 2005
        • 14

Välsorterat...

Det låter bra att de har allt :-) Det blir väl att fylla lädret innan avfärd.

Det vore dock kul att få några hintar om vad som kan vänta.
        Återfallsakvarist

Kommentar

• wenger
          Användare
          • February 2003
          • 233

Det brukar vara dom vanligaste fiskarna i massor scalarer, guppy och sånt, fast brukar finnas några guldkorn oxå. Sen brukar det vara ganska mycket växter. Dom vanligaste sorterna.

Kommentar

• RobbanG
            Användare
            • January 2004
            • 563

Brukar vara mycket med vanliga Malawi, SA, CA men mindre med Tanganyika. Annars brukar det vara mycket "vanlig" fisk (tetror, killis mm) och en del malar. Som Wenger skrev ganska mycket växter av de vanligare slagen. Även mycket prylar som kan vara bra att ha.

Hur som helst det brukar vara en trevlig och givande tillställning som jag inte vill missa.
            //Robert

Kommentar

• Larry Stockholm
              Användare
              • November 2004
              • 343

Kolla in Bollmoras hemsida.

över 800 poster föranmälda till försäljning. Det kommer att sluta över 1500 poster.

Larry
              Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• MickeE
                Användare
                • January 2007
                • 17

All time high..

Jag stänger från och med nu förhandsbokningen.

Vi fick in 1005 förbokade poster................

Vi syns i morgon.

Kommentar

• sthlmmicke
                  Användare
                  • November 2006
                  • 15

Skriv här vad ni köpte och vad det fanns för fiskar..Någon raritet måste det ha varit..som man inte hade råd med men ville ha egentligen!..

micke

Kommentar

• maltandis
                    Användare
                    • October 2003
                    • 1567

Jag köpte 6st Neolamprologus marunguensis för 120:-. Var bara där till 14.30 de höll säkert på till 18.00.
                    Så här ser de ut!

Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av maltandis
                      Jag köpte 6st Neolamprologus marunguensis för 120:-. Var bara där till 14.30 de höll säkert på till 18.00.
                      Så här ser de ut!

http://www.cichlid-forum.com/profile...es.php?id=1617

Grattis ett fynd! kul med auktioner. Lycka till med nyförvärven

Kommentar

• wenger
                        Användare
                        • February 2003
                        • 233

Köpte inte en enda ciklid, men lite killies och ganska många växter. Orkade inte heller med hela auktionen då den var så lång. Men lika bra som vanligt, enda minuset var att dom bara körde med 5:- höjningar som tog för lång tid. Bättre med 10:- då får man lite tempo i det hela.

Sålde en del fisk däremot och fick väldigt bra betalt, det kan det ju vara lite dåligt med ibland. Nåt som folk betalade väldigt bra för var ju malawi, så där har ni nåt att satsa på till nästa gång för er som odlar malawi.
                        Senast redigerad av wenger; 26 February 2007, 15:55.

Kommentar

• Christian Alfredsson
                          NCS Medlem

• April 2002
                          • 4179

Malawi brukar ge dåligt i Göteborg.
                          Christian Alfredsson
                          http://www.zoopet.com
                          http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• wenger
                            Användare
                            • February 2003
                            • 233

Ja jag fattar inte vad det är med Malawi just nu i sthlm, det ger väldigt bra. Sålde lite Labeotropheus trewavasae I spånga förra året och fick då i snitt 75:-/st, sålde dom 2 och två så fick i snitt 150:- per påse ibland högre. Igår fick man väldigt bra betalt för Golden och Labeotropheus trewavasae t.ex.

Kommentar

• Kalle-Maja
                              Användare
                              • December 2004
                              • 1324

Jag var där hela vägen ut och både köpte och sålde. Det som förvånade mig mest var att det betalades så mycket för vanliga ancistrusmalar, ca 130:- för en hona och en hane. Dom är ju tåliga och ynglar av sig som kaniner så det borde knappt gå att ta betalt. Möjligtvis tror folk att malar lever på bajs och att dom därför svälter ihjäl i stugorna.

Till mig själv köpte jag bara några körsbärsräkor och lite växter men till en vän handlade jag svärdbärare, praktbarb och grön bågfensciklid. De senare gick närmare klockan sex för 20 kr paret men jag gav 50 kr.

Lite kul oxå med själva auktionsförfarandet som innehåller en del köpåsäljteknik, t ex att avvakta lite när det finns fler av samma poster. En rolig omvänd effekt av fenomenet var att den första påsen med tre Julidochromis dickfeldi gick för 35 kr och den tredje för 190 kr!?

Kommentar

Arbetssätt...