If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
PS- Johan - båda miffona är FH ingen Trimac, tyvär.
Fast min gamla är riktigt fet. Det är svårt att mata en så blandad population. FH och Salvini brukar få för mycket mat hos mig...
Då mina fiskar trivs så bra hos Styrsö så har jag inte så bråttom att fixa mitt kar. Jätteskönt då jag nu försöker planera all i detalj och lösa alla problem innan jag bygger.
Eller rättade sagt försöka
Så här lång har jag kommit:
Tagit in offerter på det nya karet, förkastat många av dem, bestämt mig för att själv och i sällskap av Tropfrog limma nytt kar.
Så här ser mitt drömkar ut just nu, får se hur det ser ut efter att jag tömt sparbössan och sett vad jag har råd med.
Bottenyta 270*90 höjd runt 100.
Karet kommer även denna gång vara inbyggt i väggen, dock lite längre in så en läcka rinner in i akvarierummet och inte in i innervägg.
Filtersystemet kommer vara ett poolfilter med runt 25 kilosand samt ett levande filter.
Detta levande filter kommer innehålla växter, räkor och småfisk och var i form av en sump.
Belysning ovanför karet 2*250 watt MH samt t5 ovanför sumpen.
Invånare, tja kolla på Styrsös bilder så ser ni några av mina firrar.
Söker nu någon som har ok pris på glas så jag kan göra verklighet av mina drömmar, tips som leder till köp belönas med maltwhisky
Vad för tjocklek på glaset ska du använda dig utav?
Hur gör du med bottenglaset som ska va 270*90. Är det i ett stycke eller två mindre som fogas samman, kan dessutom vara lite svårt att få in den i ett stycke genon dörrar osv.
Annars låter det som ett kar som man kan sitta med en stor stark eller en maltwhisky och njuta vid.
Lycka till
Tomas
ps. skaka som f-n i sparbössan ds.
Min burk är 250 x 120 x 75 och den har en botten platta i två delar. Som sagts här ovan så är det bra mycket lättare att flytta två delar än en stor. Glaset är 15mm.
Kommentar