Har ett inbyggt 1200 liters kar.
Trodde att det var rejält och bra (15 mm glas) men byggde ändå för säkerhet skull en kaklad balja under.
Tyvärr så kom läckan i framkanten som är inbyggd i väggen.
Detta har gjort att vatten runnit ner i väggen och då den varit kaklad så har jag inget sett i akvarie rummet. När vi julstädade drog jag ut soffan från väggen och där var ganska rejäla fuktskador.
Så nu blir det att prata med försäkringsbolaget, riva gips, råspont och isolering från 2 inner väggar.
Blev först så arg och besviken att jag bestämde mig för att lägga ner allt men har besinnat mig och lovar mig själv att göra allt rätt denna gången.
Nu till problemet
Finns det någon vänlig själ som kan agera fiskhotell i tre månder?
En massa stora CA är det.
Mvh
Marcus
Ps bor i Kungsbacka men kan självklart åka en bit för att rädda fiskarna.
Trodde att det var rejält och bra (15 mm glas) men byggde ändå för säkerhet skull en kaklad balja under.
Tyvärr så kom läckan i framkanten som är inbyggd i väggen.
Detta har gjort att vatten runnit ner i väggen och då den varit kaklad så har jag inget sett i akvarie rummet. När vi julstädade drog jag ut soffan från väggen och där var ganska rejäla fuktskador.
Så nu blir det att prata med försäkringsbolaget, riva gips, råspont och isolering från 2 inner väggar.
Blev först så arg och besviken att jag bestämde mig för att lägga ner allt men har besinnat mig och lovar mig själv att göra allt rätt denna gången.
Nu till problemet
Finns det någon vänlig själ som kan agera fiskhotell i tre månder?
En massa stora CA är det.
Mvh
Marcus
Ps bor i Kungsbacka men kan självklart åka en bit för att rädda fiskarna.
Kommentar