Ursprungligen postat av blackened
Fortsättning, min nya lokal
Kollaps
X
-
-
Ja det var ju en lokal som heter duga... Kanske inte jämförbart med de hobby-lokaler som en del andra har, (Det här är nog en annan division). :-) Vad händer med nuvarande verksamhet?Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWikiKommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Leopoldi....det står i tråden.Gräset är grönare på andra sidan glaset...
-
Pny skrev
Jag menar fjärilshusets verksamhet...
------------------------------------------------------------------
Vi ska ha Fjärilarna kvar
det vi inte gillar är att ha burar o terrarier i den fina miljön
djuren ska vara mer integrerade i miljön
fåglarna ska vara lösa eller i burar som ej syns
fiskarna behöver inte vara koikarpar i alla dammar
mer akvarier ska dom vara i byggnader som är flera hundra år ska även akarierna se ut att komma från den tiden
mer växter så takkonstruktionen ej syns
fler dammar inne o ute
det är vad jag kommer på just nu
Vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
får jag föreslå kolibri..!?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kolibri
dom är redan beställda av en mycket udda person i Holland som har en stor karisma
leveranstid minst sex månader + att man ska vara med i deras organisation som vi redan har ansökt om.
Kan för övrigt säga att det har funnits den längst levande kolibrin i Europa var i Fjärilshuset
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretKolibri
dom är redan beställda av en mycket udda person i Holland som har en stor karisma
leveranstid minst sex månader + att man ska vara med i deras organisation som vi redan har ansökt om.
Kan för övrigt säga att det har funnits den längst levande kolibrin i Europa var i Fjärilshuset
vänligen
Christer
När (inte om... yeah right...) jag får plats med det där stora paludariet ska jag ha turkosfåglar som 'låtsaskolibris' i ovandelen. Något större och utan förmåga att hovra men lika vackra, nektarätande och betydligt lättare fåglar att hålla fångenskap. http://en.wikipedia.org/wiki/Red-legged_Honeycreeper. *drömmer* ;-)Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Malawe
Har du redan tagit över driften?
HEj
Malawe kunde du inte göra fler inlägg på ditt vanliga namn var det någon mileniumbugg som låste sig Ha ha
skämt o sido vi tog över driften 1Januari
men dom som ägde tidigare hjälper oss med avtagande arbetsinsats under hela Januari.
Daniel i malmö
jag får plats med det där stora paludariet ska jag ha turkosfåglar som 'låtsaskolibris' i ovandelen. Något större och utan förmåga att hovra men lika vackra, nektarätande och betydligt lättare fåglar att hålla fångenskap
-----------------------------------------------------------------------
Dom finns redan i anläggningen och dom går i ett tråkigt växthus som är 6m2 växthus mitt i lokalen (Skittråkigt)
vad vi ska göra är att ha en bur för varje kolibri med tunna trådar runt om som knappt syns för ögat men håller dom små jävlarna i olika burar och om dom blir till sig nån gång kanske man kan låta dom träffas över lite räkor o vin (ni förstår vad jag menar barnförbjudet)
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Att anlägga sitt eget tropikhus låter som en dröm som är få förunnat. Det måste vara riktigt lönsamt att kränga akvarierpryttlar till stockholmarna. En anläggning av den där storleken "kostar väl knappast gratis", precis(?)... Var första gången i fjärilshuset nu i höstas, och tyckte det var ok, men jag ser verkligen fram emot att se vad det blir av det hela på lite sikt. Du verkar ju ha en hel del vettiga idéer...Gräset är grönare på andra sidan glaset...
-
Tjena
Jag tror inte vi behöver oroa oss.
Allt Cf lagret börjar med brukar sluta bra så länge det har med fiskar och liknande att göra.
Slutar väl med att det finns ett växthus till varje världsdel eller tropisk biotop
Det enda som jag tycker är tråkigt är att nu kan jag inte gå från kompisen till honom/butiken på två minuter när jag är uppe i sthlm.
Får väl offra mig och ta bussen............
Lycka till Christer!!Håkan
Västervik
Tur att folk har olika intressen annars skulle det bli så trångt i zoobutikerna..........Kommentar
-
Jaha
nu fick man veta lite mer om att ha en annorlunda lokal.
Den äldsta lokalen är från 1785 (vinterträdgården)
va fan folk vill ha bröllop där, skit får rafsa ihop en kostym
såg i datorn att det finns trettio bröllop till bokade.
(ingen kommer att känna igen mig hjälp)
nu ser jag att det även finns julfester här för 600 pers äntligen börjar det ljusna till vintern.
okej första nya akvariet beställt och odlade Sjöhästarna är på väg från England prisa TMC för att dom är så duktiga
ha det bra
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretJaha
nu fick man veta lite mer om att ha en annorlunda lokal.
Den äldsta lokalen är från 1785 (vinterträdgården)
va fan folk vill ha bröllop där, skit får rafsa ihop en kostym
såg i datorn att det finns trettio bröllop till bokade.
(ingen kommer att känna igen mig hjälp)
nu ser jag att det även finns julfester här för 600 pers äntligen börjar det ljusna till vintern.
okej första nya akvariet beställt och odlade Sjöhästarna är på väg från England prisa TMC för att dom är så duktiga
ha det bra
ChristerKommentar
-
Tror du man kan göra det
som Ateist brukar även vara lite stressad och elak
jag är ingen domare
jag är ingen kapten
tar bra betalt
är alltid partisk (gillar kvinnor mer)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor