Självklart är det så, men nu syftade jag inte på försäljningssiffror direkt utan på att de blivit mer populära genom informationen, de många olika varianterna och de ganska ingående diskussionerna. Detta har medfört att arten har lyfts fram till en mer eftertraktad position. Hade arten inte diskuterats så mycket och hade inte arten haft sådan mångfald så tror jag inte att den varit lika populär som den är idag. Graden av popularitet går ju givetvis att jämföra med Röd Zebra...men den arten säljs ju ganska bra. Överhuvudtaget så är ju Malawi ganska stort i försäljningssiffror mot t ex Tanganyika och där är väl de vanligtvivs mer starka färgerna en stor bidragande orsak.
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
personligen trodde jag att intresset för Tropheus skulle öka med Schupkes tropheus-bok, kanske inte mycket men lite, kanske naivt tänkt men nu har det gått typ 3 år och...Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Var det inte Roger Persson som tog fram en special räkmix till Tropheus.
Vad hände med den, finns den att köpa?
JimmyKommentar
-
RPs räkmix har varit uppe i tråden tidigare och då sades det att den fortfarande är hemlig....PatrikKommentar
-
Bara så du vet, Arnold har börjat med Tanganyika igen, både odlat och vildfångat. Däremot kommer han inte sälja MalawiGuyKommentar
-
Kommentar
-
-
Inlägg i diskussionen om hur malawi och tanganyika säljer.
När BTN-böckerna om malawi- resp. tanganyikaciklider kom ut första gången för lite drygt 10 år sedan då sålde dessa ungefär lika bra.
När 2:a upplagan av dessa kom för några få år sedan så är det en enorm skillnad - malawi säljer 3-4 ggr mer än tanganyika. Samma tendens är det för övrigt i flera andra länder som t.ex. Tyskland.Kommentar
-
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Hur ligger den jämförelsen i relation med att akvarieintresset ökat över lag (om den nu gjort det). Tänker att det tar nog några år innan man "hittar hem" till Tanganyika från sk sällskapskar vidare till Malawi osv... Tanganyika är iaf i mina trakter mer poppis nu än när jag började med dem för ca 10 år sedan. Och då tyckte jag även Malawi var mer poppis än vad de är nu."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar