Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falköping Andreas
    Användare
    • February 2006
    • 1214

    Den sista bilden där ser de ju riktigt coola ut på. Jag kan tänka mig att de har rätt så fin blå färg i ryggfenan som ger en nice kombo till den stålgrå kroppen. Den påminner lite om katonga i färgerna som är på dom. (gult,grått och blått)
    http://www.skovdeaf.se/

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

      Ursprungligen postat av Cutekid
      Så var det ny fisk på gång hem. Fick äntligen tag i Tropheus sp. "Kabimba" canary cheek
      Mvh
      Grattis, alltid skoj med ny fisk! Det är helt klart en fisk i min smak du beställt. I morgon får man se hur VF musanga ser ut i verkligheten... hoppas den blir gul och fin.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

        Tack. Kommer Musangan från herr Lambrix eller? Det där med att de skulle vara väldigt gula ska du nog ta med en nypa salt. De 2 Vf grupperna jag har sett i danmark var inte så gula utan nästan mer mot det ljust vitgula hållet med brunrött huvud. De var jäkligt snygga och när hanarna körde på var de ruskigt tuffa i färgerna. Har nog en bild på dem.
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • Stephan E
          Användare
          • February 2005
          • 307

          Ursprungligen postat av deelay
          Grattis, alltid skoj med ny fisk! Det är helt klart en fisk i min smak du beställt. I morgon får man se hur VF musanga ser ut i verkligheten... hoppas den blir gul och fin.
          Den grupp jag hade innan doppvärmaren kokade de flesta av mina Musanga färgade ut först efter att de hade fått en egen burk att gå i. Gick med Moliro ett tag och då fick jag inte gruppen att färga ut. Kommer nog att ta hem fler så småningom då jag gillade Musangan. Problemet är väl att det kostar en massa stålar om man vill ha en lite större grupp. Jag gav ca 500 kr/st för mina och då blir det ju inte så många.
          Senast redigerad av Stephan E; 26 July 2007, 11:02.
          Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

          Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • March 2004
            • 3187

            Cute; gör den Musangan sig rättvis/repressentativ??
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • Cutekid
              Användare
              • January 2003
              • 3368

              Ursprungligen postat av ozric
              Cute; gör den Musangan sig rättvis/repressentativ??
              Ja det tycker jag.
              Carl

              Besök petrochromis.com´s forum:

              http://petrochromis.com/phpbb3/

              Kommentar

              • steveharris
                Användare
                • September 2003
                • 243

                Ursprungligen postat av Cutekid
                De kommer ifrån tyskland och jag tog tyvärr de sista han hade. Kolla med Ota i malmö. Han köpte min gamla grupp och har säkert yngel på dem.

                mvh Calle

                Nu ska jag kanske inte säga för mycket men jag tror han bara har tre st kvar, de andra blev ihjälslagna........
                Patrik

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

                  Ursprungligen postat av steveharris
                  Nu ska jag kanske inte säga för mycket men jag tror han bara har tre st kvar, de andra blev ihjälslagna........
                  Jasså .. trodde det var mina gamla red cheek hane som slog ihjäl de andra red cheeksen i gruppen. Canary cheeken var hur harmonisk som helst hemam hos mig i 375:an. Vet dock inte hur hans setup såg ut i det karet de gick i hos honom.
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • steveharris
                    Användare
                    • September 2003
                    • 243

                    Ursprungligen postat av Cutekid
                    Jasså .. trodde det var mina gamla red cheek hane som slog ihjäl de andra red cheeksen i gruppen. Canary cheeken var hur harmonisk som helst hemam hos mig i 375:an. Vet dock inte hur hans setup såg ut i det karet de gick i hos honom.

                    Red cheek har han en grupp av, som tydligen ska vara yngel från ursprungsgruppen. Hanen lär ha slagit ihjäl dom också om jag har allt klart för mig....
                    Patrik

                    Kommentar

                    • Jonas E
                      Användare
                      • February 2003
                      • 2533

                      du har helt klart för dig om jag inte minns fel, redcheeksen slog ihjäl varandra ganska snabbt efter att han fick dem och canary cheeken tog lite längre tid.
                      /Jonas
                      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • January 2003
                        • 3368

                        Där ser man. I mitt kar såg jag inga som helst tendenser till bråk och mobbing. Tycker personligen canary cheeken och mina nuvarande vildfångade kasakalawe är de lugnaste tropheus jag har haft.
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • Jonas E
                          Användare
                          • February 2003
                          • 2533

                          olika akvarium, en flytt, ny hane som tar över, ny inredning. Rätt så mycket som kan gå fel, oavsett vilken fisk det är =)
                          /Jonas
                          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                          Kommentar

                          • deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

                            Ursprungligen postat av Cutekid
                            Tack. Kommer Musangan från herr Lambrix eller? Det där med att de skulle vara väldigt gula ska du nog ta med en nypa salt. De 2 Vf grupperna jag har sett i danmark var inte så gula utan nästan mer mot det ljust vitgula hållet med brunrött huvud. De var jäkligt snygga och när hanarna körde på var de ruskigt tuffa i färgerna. Har nog en bild på dem.
                            tjo... gul i handen och vit i burken =) men endå väldigt fin med det rödbruna huvet.
                            Dom kommer inte från Steffen, han säljer nog inte sin grupp utan yngel därifrån tror jag.
                            Har inte hunnit kolla så mycket på dom, får ta det i morgon.
                            http://www.aquariumstockholm.se/

                            Kommentar

                            • Stephan E
                              Användare
                              • February 2005
                              • 307

                              Ursprungligen postat av Cutekid
                              Tack. Kommer Musangan från herr Lambrix eller? Det där med att de skulle vara väldigt gula ska du nog ta med en nypa salt. De 2 Vf grupperna jag har sett i danmark var inte så gula utan nästan mer mot det ljust vitgula hållet med brunrött huvud. De var jäkligt snygga och när hanarna körde på var de ruskigt tuffa i färgerna. Har nog en bild på dem.

                              Cutekid: Har du någon hemsida till herr Lambrix? Intressant om han skickar fisk.

                              Jag har tagit hem fisk från Tyskland av Peter Berger och det fungerar bra.
                              Hesse skickar också fisk till Sverige.
                              Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

                              Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.

                              Kommentar

                              • Cutekid
                                Användare
                                • January 2003
                                • 3368

                                Carl

                                Besök petrochromis.com´s forum:

                                http://petrochromis.com/phpbb3/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...