Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
tjena jag har lite problem att bestämma mig för vilken sorts troffe
jag ska ha i mitt kar vet ni någon i södra skåne som har mycket
vuxna djur så man kan ta en titt på olika sorter live.
är det någon som vet hur man får tag på han i landskrona som hade
import av ciklider, har för mig att han hade i 2 lokaler och tror att
han heter Jörgen.
mvh freddeKommentar
-
Red belly är väl direkt inte en raritet nu för tiden. Ett flertal affärer i tyskland har dessa nu. Klart att det är en ovanlig fisk, enligt flera insatta i tropheus träsket är det korsning som skett i sjön. Sitter du på en grupp red belly Stefan så får du gärna posta några bilder .. de jag har sett på nätet och i böcker har inte varit något att hänga i granen direkt
Mvh
Jag får hem ca 30 st F1 av red belly senast i september. Kommer i samma vända även ta hem 30 st real Ilangi F1 samt ca 20 st Kiriza yellow samt någon ytterligare variant om budgeten räcker till. Bygger ut nu så att jag får plats för några burkar till.
Red belly: http://www.rare-malawis.de/fish.php?id=43
Sedan är ju smaken som baken vad man gillar och inte gillar i färgsättning.Senast redigerad av Stephan E; 08 July 2007, 10:20.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Ja här finns en extrem variation på färger Nä menade att jag tycker dem flesta troffar inte har någon spec färgtecking men så finns det ju vissa som är snyggare än andra som tex Tropheus moorii golden "Kalambo" som visades här.Kommentar
-
Vildfångade finns för 149 euro/st.
F1 går ut otroligt fort så det gäller att vara på hugget om man vill ha några.Senast redigerad av Stephan E; 08 July 2007, 18:58.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Skulle en vuxen Lepediolamprologus Kendalli kunna äta upp en vuxen Tropheus? Måste ha nått mer i akvariet.Kommentar
-
Kommentar
-
Så rekomendation? Ja eller nej?
Funderar på N. Sexfaciatus också, men har redan Leleupi så kanske finns nån korsningsrisk?Kommentar
-
Kommentar
-
Jag får hem ca 30 st F1 av red belly senast i september.
Red belly: http://www.rare-malawis.de/fish.php?id=43Och så är det.
/JKommentar
-
Är det såna här pemba som det importerades först till sverige med tanke på de breda banden? Har hört att de hade bredare förr än de som finns nu i handeln.
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar