En riktigt raritet fotad igår i danmark
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
En till .. jag är helt såld på dem ... tyvärr kostar en grupp lika mycket som en ny bilKommentar
-
En sista bild att dreggla över ...Kommentar
-
Kommentar
-
Tropheus min hårdrockande vän Extremt coola och sällsynta tyvärrKommentar
-
Yepp klart de är troffar.. Inte är de snygga iallafall, tur att de är så dyra att ingen har råd att köpa dem så slipper man se dem
För övrigt gillar jag tropheusar, jag har en grupp hemma just nu men... Jag har aldrig gillat sånna typer av fiskar, OB och sånt...540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Qui dormit, non peccatKommentar
-
Kommentar
-
Lätt dem snygaste troffarna jag har sett...tycker alla andra ser ut som GB glasspinnarKommentar
-
Ser nästan ut som Kushangaza på den tredje bilden men vad är det för variant???Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Cutecid är dessa en korsning variant eller finns dessa i sjön?
har aldrig sett dessa vare på bild eller live så nyfiken blev man allt
btw har dom nått namn?
den första tyckte jag var riktig läcker.
//PieterKommentar
-
Det är Tropheus moorii golden "Kalambo"! De finns naturligt i sjön men är extremt sällsynta. Vad de går loss på .... är inte riktigt säker men jag har för mig att Kenneth någon gång nämnde på cichlids.dk att han hade fått ett bud på 40 000 dkr för hela hans grupp. Jag vet dock inte om det stämmer .. jag kanske kan ta reda på det.Senast redigerad av Cutekid; 07 July 2007, 19:19.Kommentar
-
Går det att få ut 140-150 euro/st för VF red belly så varför inte 40000 dkr om gruppen är runt 20-30 st. Ovanliga firrar kostar ju hur mycket som helst.Senast redigerad av Stephan E; 07 July 2007, 20:31.Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.
Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.Kommentar
-
Red belly är väl direkt inte en raritet nu för tiden. Ett flertal affärer i tyskland har dessa nu. Klart att det är en ovanlig fisk, enligt flera insatta i tropheus träsket är det korsning som skett i sjön. Sitter du på en grupp red belly Stefan så får du gärna posta några bilder .. de jag har sett på nätet och i böcker har inte varit något att hänga i granen direkt
MvhKommentar
-
Kommentar
-
golden kalambo är ingen korsning, rätta mig om jag har fel, men jag tror att det är en genetisk "defekt" mutation. ärftliga förändringar i cellers genetiska material, 8-)Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
Kommentar