Ursprungligen postat av tezz
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzJa fortsätter med samma foder så får vi se vill gärna inte exprimentera när dom är så finaKommentar
-
-
-
-
T brichardi kipili
Hur vanliga är T b kipili i Sverige har lettat runt lite men det finns tydligen inte många som har dem skulle behöva några flerAnders ohlsson
klippanKommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_KVi tar väll en på en hona då ocksåTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Finns ett par användare på forummet som har T. b kipili.
Här är en länk till en gammal annons:
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénSnygg Troffe. Synd att Växjövattnet är som det är annars hade jag nog behållt mina Bärnstenar. Men nu är det Sydamerika förnästan hela slanten. Det som jag sa tidigare om Troffar var mest ironi. Men en del tar det personligt. Som om de vore en Troffe själva HE HE HE!!!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av ozricHaru smuttat på maltet eller,Matza ?? För övrigt ; vad är det för speciellt med Väschö-vtnet som gör att det knasar med troffar ??Kommentar
-
Ursprungligen postat av tezzFråga LN han har ju troffar och bor i växiö har för mig han jobbade med vattnet där eller något sådantTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Bryr mig föga åas
Stiffe; e din mail helt taikon?? Väntar ett smarrigt svar av dig ! Om inte annat så ringer jag dig i morrn kväll el nåt...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénDet vet jag ingenting om mer än att jag har mina erfarenheter. Dessutom är jag en big fan av växter. Jag kanske inte är en lika duktig akvarist! Vad vet jag. Men jag vet så mycket att Växjövattnet är av så dålig kvalíté att man blir tvungen att klorera det häftigt under sommmartid. Eftersom man tar ytvatten från Helgasjön. Och det innehåller mycket nitrat. Men inom en ttreårsperoid så skall man gå över till att ta grundvatten från Ljungby. Då kanske det blir Troffar igen. Jag vet en hel del andra som har haft samma problem som jag med ett ständigt medicinerande. Och det räcker inte min ekonomi till. Eftersom jag är Sjukpensionär. Däremot har jag inte tappat speciellt många troffar förutom en grupp med Kirizor. De tre andra grupperna var i utmärkt skick när jag sålde dem. Kanonfina Ikolor du har förresten Tezz! Jag hoppas du förstod ironin. när jag jämförde Troffar med guldfiskar. En fungerande grupp Troffar är en fröjd för ögat. Samtidigt som jag tycker att alla ciklider har sin tjusning!! Och för tillfället får det bli SA för min del. Förutom ett kar där jag har pygmékulfiskar. Jag ber om ursäkt ifall jag sårade någon när jag jämförde Troffar med guldfiskar.
Sen svarade jag bara att jag tror LN vet hur vattnet i Växiö är inget annartKommentar
Kommentar