Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_K
    Användare
    • February 2006
    • 777

    Ursprungligen postat av tezz
    Hade du själv bytt foder i mitt läge?
    Jag tycker inte att du ska byta möjligt vis kompletera med något annat foder. själv så kör jag med tropicals spirulina flingor och räkmix. Och har gjort detta sen dom var yngel. Det är då verkligen inget fel på färgen på dom och dom har aldrig heller vart sjuka har kvar samtliga från yngel gruppen jag köpte. Sen så är det ju omöjligt att svara på hur dom hade sett ut med något annat foder tex nls.

    Kommentar

    • tezz
      Användare
      • February 2006
      • 1069

      Ja fortsätter med samma foder så får vi se vill gärna inte exprimentera när dom är så fina

      Kommentar

      • mölnlycke ciklidodling
        Banned
        • April 2007
        • 132

        Ursprungligen postat av tezz
        Ja fortsätter med samma foder så får vi se vill gärna inte exprimentera när dom är så fina
        ja det är sällan jag och tezz har samma uppfattning, men som han säger har, har peter matat med det fodret, och det har funkat, så finns det inte någon anledning till att byta foder, biderna talar ju för sig själva. mvh malawijanne

        Kommentar

        • Danne_K
          Användare
          • February 2006
          • 777

          Så här kan vi ju inte ha det tråden dog ju ut helt

          Kommentar

          • Danne_K
            Användare
            • February 2006
            • 777

            vi tar väll en till när vi lika är på gång

            Kommentar

            • Danne_K
              Användare
              • February 2006
              • 777

              Vi tar väll en på en hona då också

              Kommentar

              • Anders O
                Användare
                • March 2007
                • 49

                T brichardi kipili

                Hur vanliga är T b kipili i Sverige har lettat runt lite men det finns tydligen inte många som har dem skulle behöva några fler
                Anders ohlsson
                klippan

                Kommentar

                • Matz Karlsén
                  Användare
                  • February 2004
                  • 1127

                  Ursprungligen postat av Danne_K
                  Vi tar väll en på en hona då också
                  Snygg Troffe. Synd att Växjövattnet är som det är annars hade jag nog behållt mina Bärnstenar. Men nu är det Sydamerika förnästan hela slanten. Det som jag sa tidigare om Troffar var mest ironi. Men en del tar det personligt. Som om de vore en Troffe själva HE HE HE!!!
                  To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • June 2004
                    • 1582

                    Finns ett par användare på forummet som har T. b kipili.

                    Här är en länk till en gammal annons:

                    Kommentar

                    • ozric
                      Användare
                      • March 2004
                      • 3187

                      Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                      Snygg Troffe. Synd att Växjövattnet är som det är annars hade jag nog behållt mina Bärnstenar. Men nu är det Sydamerika förnästan hela slanten. Det som jag sa tidigare om Troffar var mest ironi. Men en del tar det personligt. Som om de vore en Troffe själva HE HE HE!!!
                      Haru smuttat på maltet eller,Matza ?? För övrigt ; vad är det för speciellt med Väschö-vtnet som gör att det knasar med troffar ??
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

                      Kommentar

                      • stiffe
                        Användare
                        • April 2002
                        • 953

                        Tropheus Brichardi Isonga
                        Mamma,pappa,barn
                        mvh Stefan

                        Kommentar

                        • tezz
                          Användare
                          • February 2006
                          • 1069

                          Ursprungligen postat av ozric
                          Haru smuttat på maltet eller,Matza ?? För övrigt ; vad är det för speciellt med Väschö-vtnet som gör att det knasar med troffar ??
                          Fråga LN han har ju troffar och bor i växiö har för mig han jobbade med vattnet där eller något sådant

                          Kommentar

                          • Matz Karlsén
                            Användare
                            • February 2004
                            • 1127

                            Ursprungligen postat av tezz
                            Fråga LN han har ju troffar och bor i växiö har för mig han jobbade med vattnet där eller något sådant
                            Det vet jag ingenting om mer än att jag har mina erfarenheter. Dessutom är jag en big fan av växter. Jag kanske inte är en lika duktig akvarist! Vad vet jag. Men jag vet så mycket att Växjövattnet är av så dålig kvalíté att man blir tvungen att klorera det häftigt under sommmartid. Eftersom man tar ytvatten från Helgasjön. Och det innehåller mycket nitrat. Men inom en ttreårsperoid så skall man gå över till att ta grundvatten från Ljungby. Då kanske det blir Troffar igen. Jag vet en hel del andra som har haft samma problem som jag med ett ständigt medicinerande. Och det räcker inte min ekonomi till. Eftersom jag är Sjukpensionär. Däremot har jag inte tappat speciellt många troffar förutom en grupp med Kirizor. De tre andra grupperna var i utmärkt skick när jag sålde dem. Kanonfina Ikolor du har förresten Tezz! Jag hoppas du förstod ironin. när jag jämförde Troffar med guldfiskar. En fungerande grupp Troffar är en fröjd för ögat. Samtidigt som jag tycker att alla ciklider har sin tjusning!! Och för tillfället får det bli SA för min del. Förutom ett kar där jag har pygmékulfiskar. Jag ber om ursäkt ifall jag sårade någon när jag jämförde Troffar med guldfiskar.
                            To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                            Kommentar

                            • ozric
                              Användare
                              • March 2004
                              • 3187

                              Bryr mig föga åas

                              Stiffe; e din mail helt taikon?? Väntar ett smarrigt svar av dig ! Om inte annat så ringer jag dig i morrn kväll el nåt....
                              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                              c",)

                              Kommentar

                              • tezz
                                Användare
                                • February 2006
                                • 1069

                                Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                                Det vet jag ingenting om mer än att jag har mina erfarenheter. Dessutom är jag en big fan av växter. Jag kanske inte är en lika duktig akvarist! Vad vet jag. Men jag vet så mycket att Växjövattnet är av så dålig kvalíté att man blir tvungen att klorera det häftigt under sommmartid. Eftersom man tar ytvatten från Helgasjön. Och det innehåller mycket nitrat. Men inom en ttreårsperoid så skall man gå över till att ta grundvatten från Ljungby. Då kanske det blir Troffar igen. Jag vet en hel del andra som har haft samma problem som jag med ett ständigt medicinerande. Och det räcker inte min ekonomi till. Eftersom jag är Sjukpensionär. Däremot har jag inte tappat speciellt många troffar förutom en grupp med Kirizor. De tre andra grupperna var i utmärkt skick när jag sålde dem. Kanonfina Ikolor du har förresten Tezz! Jag hoppas du förstod ironin. när jag jämförde Troffar med guldfiskar. En fungerande grupp Troffar är en fröjd för ögat. Samtidigt som jag tycker att alla ciklider har sin tjusning!! Och för tillfället får det bli SA för min del. Förutom ett kar där jag har pygmékulfiskar. Jag ber om ursäkt ifall jag sårade någon när jag jämförde Troffar med guldfiskar.
                                Påverkar inte klor SA ciklider lika mycket eller det kanske bara är något jag fått för mig
                                Sen svarade jag bara att jag tror LN vet hur vattnet i Växiö är inget annart

                                Kommentar

                                Arbetssätt...