Ursprungligen postat av deelay
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av stiffeVf Tropheus Brichardi Katonga tagna hemma hos Mighty i världsmetropolen Klagstorp//RobertKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayJag tror jag känner till det här fallet faktiskt, men det e ju typ 2 år sedan?
Skulle någon jag knappt känner lämna fiskar som jag ska ta hand tex i lokalen(så länge) så är det ju upp till honom att höra av sig tycker jag.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobbanGAnkaret? Vet inte vad du pratar om.
Angående färger, iom mina Katonga, som är mycket speciella i sin färg (har lyskraft utan att vara särskilt färgglada) har jag börjat uppskatta mindre färgstarka fiskar. Annectens har jag aldrig sett i verkligheten, men deras fenor och som sagt de blå ögonen gör de inte mindre attraktiva än ngn black-variant eller Ilangi för mig iaf.
MvhKommentar
-
Ursprungligen postat av stiffeVf Tropheus Brichardi Katonga tagna hemma hos Mighty i världsmetropolen KlagstorpKommentar
-
Ursprungligen postat av ozricEn undran om Katongan; får de mer blått lyster ju högre pH de går i?? Hört så nämligen.
En hane som uppvaktar en hona är dock superfin då egentligen den vita färgen förstärks och den lila färgen försvagas. På en hane jag har förblir egentligen bara huvudet lila och kroppens normalt lila linjer försvgas för att knappt synas under "spelandet".//RobertKommentar
-
-
-
Gruppen med Lupota som jag har är rejält skiftande så tyvärr ser inte alla ut som hanen på första fotot.
Har kanske 5st som ser lika bra ut som den sen har dom andra lite mindre rött i sig.mvh StefanKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueHar är en bild på mitt 310L (125x50x50) med duboisi. Har väl också 3cm sand drygt(25kilos säck). Tror det är 20 större och lite yngel jag sparat. Stenröse i mitten. Aggretion är nästan obefintlig oxå.
Mvh/ BB375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Ursprungligen postat av stiffe1.Tropheus red Lupota
2 och 3. ungdjurKommentar
-
-
Ursprungligen postat av RobbanGMycket snygga. Är det hanar? Mina Kataonga-hanar har den vit/grå färgen mellan ränderna och utöver ryggfenan.Mvh LasseKommentar
-
Kommentar