Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    Bra att du ligger på mig ang medlemskap Janne, jag ska betala avgiften för i år. Har precis fått fast jobb och första lönen har precis trillat in.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Nüddlah
      Användare
      • January 2007
      • 294

      Ikola, duboisi och moori i ett 1500liter, går dom ihop? Eller är det risk för korsningar mellan ikola och duboisi? Jag tycker att tropheus har masa fina arter som jag vill blanda men det kanske finns rekommendationer om vad som funkar och inte. Är tacksam för erfarna bakgrunder till svaren hellre än gissningar. Om ni skulle inreda ett 1500 vad skulle ni välja om ni fick fria händer (även utanför tropheus)

      Kommentar

      • steveharris
        Användare
        • September 2003
        • 243

        Cutekid

        Kommer bärnstenen från Ota??
        Patrik

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

          Ursprungligen postat av Cutekid
          Bra att du ligger på mig ang medlemskap Janne, jag ska betala avgiften för i år. Har precis fått fast jobb och första lönen har precis trillat in.

          Mvh
          grattis till fast jobb, då kan kanske du köpa min fiskodling.mvh janne

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            Ursprungligen postat av malawijanne
            grattis till fast jobb, då kan kanske du köpa min fiskodling.mvh janne
            Ska du sluta Janne?!?

            Kommentar

            • Nüddlah
              Användare
              • January 2007
              • 294

              Klart att han inte ska, eller hur?! =)

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                Ursprungligen postat av Malawe
                Ska du sluta Janne?!?
                japp, så kom hem till mig och fynda baljor och fiskar, det finns lite att välja på.mvh janne

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

                  Hörru Janne! 1 April har redan varit!
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • blackened
                    Användare
                    • January 2005
                    • 1042

                    Ursprungligen postat av Nüddlah
                    Ikola, duboisi och moori i ett 1500liter, går dom ihop? Eller är det risk för korsningar mellan ikola och duboisi? Jag tycker att tropheus har masa fina arter som jag vill blanda men det kanske finns rekommendationer om vad som funkar och inte. Är tacksam för erfarna bakgrunder till svaren hellre än gissningar. Om ni skulle inreda ett 1500 vad skulle ni välja om ni fick fria händer (även utanför tropheus)
                    Jag kan nästan garantera dig att du får ut mer av en enda grupp. I de flesta fall är en av sorterna dominant och de andra får bl a inte leka ordentligt vid blandning. I ditt fall tycker jag du ska fundera ut 4-5 favoriter och sedan köpa den sort du kan få tag på bäst djur av, och då gärna ett 40-tal för att det inte ska se alltför tomt ut Eftersom du har sånt utrymme så behöver du inte ens tveka att slänga i lite hästnosar, snäcklekare, jullar och dyligt. Med tanke på att din bottenyta är uppåt 2.5m² så kan du ju skapa riktigt intressanta revir dessutom. Lycka till hur som helst, det är säkert fler som vill ge sin syn på saken, men låt dom inte övertala dig om nåt annat än tanganyika

                    Kommentar

                    • Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

                      Ursprungligen postat av steveharris
                      Cutekid

                      Kommer bärnstenen från Ota??
                      Stämmer bra det!
                      Carl

                      Besök petrochromis.com´s forum:

                      http://petrochromis.com/phpbb3/

                      Kommentar

                      • Falköping Andreas
                        Användare
                        • February 2006
                        • 1214

                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        japp, så kom hem till mig och fynda baljor och fiskar, det finns lite att välja på.mvh janne
                        Nej detta är inte sant.. en ikon inom hobbyn ska sluta..... du måsta bara skojja.
                        http://www.skovdeaf.se/

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                          Nej detta är inte sant.. en ikon inom hobbyn ska sluta..... du måsta bara skojja.
                          Håller helt med...om det är sant så känns det som en mycket stor förlust! Och jag som inte ens hunnit med att hälsa på dig för att kolla in dina fiskar och kar.
                          Jag hoppas att du skämtar Janne...

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

                            Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Hörru Janne! 1 April har redan varit!
                            ja wilhelm tyvärr har 1 april varit, och jag står fortfarande vid mitt beslut.
                            sedan måste jag faktiskt gratulera dig till förstapriset på dyring lotteriet på stämman.
                            du var helt underbar både på fredagen och lördagen, och att du kunde kränga av lotter till dom flesta fast det såg lite mörkt ut ibland.
                            den entusiasmen som du hade det är få förunnat .mvh janne

                            Kommentar

                            • Matz Karlsén
                              Användare
                              • February 2004
                              • 1127

                              Då har en dröm gått i uppfyllelse. Jag får hem 18 fullvuxna VF chimbi som skall gå tillsammmans med mina bärnstenar i ett 720- Den stora händelsen äger rum nästa vecka. Dom är för övrigt köpta av ingemar lindholm.
                              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9122

                                Ursprungligen postat av malawijanne
                                ja wilhelm tyvärr har 1 april varit, och jag står fortfarande vid mitt beslut.
                                sedan måste jag faktiskt gratulera dig till förstapriset på dyring lotteriet på stämman.
                                du var helt underbar både på fredagen och lördagen, och att du kunde kränga av lotter till dom flesta fast det såg lite mörkt ut ibland.
                                den entusiasmen som du hade det är få förunnat .mvh janne
                                Tack Janne!!
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...