If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hur riskabelt är det att introducera 20 dubbar i storlekn 3 cm till mina 20 Ikolor som är fem centimeter i ett 720-literskar. Bör man ta bort all sten eller möblera om?
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
Hur riskabelt är det att introducera 20 dubbar i storlekn 3 cm till mina 20 Ikolor som är fem centimeter i ett 720-literskar. Bör man ta bort all sten eller möblera om?
Jag tror inte det skall vara några problem med inredningen med tanke på att de är så pass små. Men det som alltid är trubbel är ju det här med tarmbakterier på troffar. Försök att inte mata dom i några dagar inna du lägger i fisken i 720 karet och mata väldigt sparsamt de första dagarna eller inget alls tom. Matar man på för mycket och för tidigt vid nyintro av fisk så föreligger Buken ligga kärt till hands.
Nej meningen är att jag skall sälja av et eller två kar. Så att jag har fem kvar. Eftersom jag tänker bygga en inomhusvoljär och skaffa papegojor. Som jag tidigare höll på med och vill pröva det igen. Nej akvariehobbyn släpper jag aldrig.
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
är inte du medlem, jag tyckte att det stod medlemsnr 769 på din profil. då är det väl lättare att ladda ner på ciklid.se, och då kan du även gå på årsmötet på ciklidstämman nästa år i malmö.mvh janne
Kommentar