Ursprungligen postat av medion
Troffetråden 2007 - del1
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av medionDjurskyddsmyndigheten kommer ju att läggas ner om jag inte minns fel?
Det är väl ingen som kan tala om hur många kar får ha hemma se bara till att försäkringsbolaget täcker ev olyckor.Står det inte i hyreskontraktet att du inte får ha ett visst antal akvarier är det ju bara att köra på.
men när man anställer folk för att kontrollera om den som har mer än 6 akvarium, och om man har det så måste man först gå en grundkurs a 10000kr sen måste man gå en kurs för akvariestik a 10000kr,sen ska någon göra en årlig besiktning, och det ska vara en från kommunen anställd betald från mina skattepengar. tillika att det kostar ca 2000kr, för varje år och varför gör dom det, jo det är för att vissa byråkrater har kommit på att om man dokumenterar och kvalitetssäkrar, så skapat man nya jobb för nya byråkrater, som ska kolla vad dom föregående har gjort, och sen rullar det på.
det är kanske på tiden att vi säger stopp.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijannejomen jag fattar ju att det måste finnas lite kontroll på de som har djuren.
men när man anställer folk för att kontrollera om den som har mer än 6 akvarium, och om man har det så måste man först gå en grundkurs a 10000kr sen måste man gå en kurs för akvariestik a 10000kr,sen ska någon göra en årlig besiktning, och det ska vara en från kommunen anställd betald från mina skattepengar. tillika att det kostar ca 2000kr, för varje år och varför gör dom det, jo det är för att vissa byråkrater har kommit på att om man dokumenterar och kvalitetssäkrar, så skapat man nya jobb för nya byråkrater, som ska kolla vad dom föregående har gjort, och sen rullar det på.
det är kanske på tiden att vi säger stopp.mvh janne
Bra inlägg. Det är precis min tanke.
Så kör på allihop ,6 kar är väl inget man klarar sig på om man vill livnära sig på hobbyn?!
Och hur många av oss på ciklid.se lever på fiskodling???Kommentar
-
Ursprungligen postat av medionBra inlägg. Det är precis min tanke.
Så kör på allihop ,6 kar är väl inget man klarar sig på om man vill livnära sig på hobbyn?!
Och hur många av oss på ciklid.se lever på fiskodling???
kanske inte på men mer eller mindre förKommentar
-
En hälsning till troffefolket! Han är bara 5cm så mer lär komma inom kort.
Ränderna försvinner sakta och fram kommer nått annat =)
Väldigt suddigt kort men det lär komma bättre snart... hoppas jag iaf.Senast redigerad av deelay; 10 January 2007, 03:53.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av deelayEn hälsning till troffefolket! Han är bara 5cm så mer lär komma inom kort.
Ränderna försvinner sakta och fram kommer nått annat =)
Väldigt suddigt kort men det lär komma bättre snart... hoppas jag iaf.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Vi struntade inte i boopsen, vi tog med oss dom hem :-) Kort kommer väl så småningom. Elin har plåtat den snyggaste hanen när den spände sig lite.
Ursprungligen postat av Robin"Nybörjar-troffe-misstag"! Hur kan man strunta i Boobsen?Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av specmatsÄr det Caramba?Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelaynjae... golden kushangaza från VF föräldrar som är OB så sannolikheten är ganska stor att någon av avkommorna kan bli OB o det verkar som denna kommer bli OB... den skiljer sig kraftig från dom andra sen en vecka tillbaka. Jag hoppas innerligt iaf att det ska bli en sådan =)Kommentar
-
-
-
Kommentar